Häxmamman i Jämtland med sitt vimsiga & stickiga liv

Alla inlägg den 10 mars 2009

Av Häxmamman med - 10 mars 2009 09:56

 


Jag tänker tillbaka på min barndom, finns det en möjlighet att man kan glömma det som har hänt och vänt upp och ner på hela mitt liv...


När jag tänker tillbaka så har jag aldrig levt som man ska, inte som barn, tonåring eller vuxen...


Hela mitt liv har gått under lögner, både uppväxt, mitt förra äktenskap...


Jag har ljugit för andra människors skull, för deras säkerhet, för att inte andra ska tycka illa om dom.


Nog har jag ljugit för min egen skull med...


Men det jag tänker på att jag ljugit för andra människors skull är att egentligen så är det som gjorts är straffbart...


Jag har ljugit för att jag har varit tvungen, men egentligen har ingen tvingat mig, jag har kunnat sagt sanningen...


Undra vad som hänt om jag sagt sanningen redan som barn, hade de slagit mig blodig, jag tror att om jag hade varit så modig att jag kunnat sagt nått som  barn så hade og bara döden kunnat tysta mig...


för så är det idag, nu när jag väl fått det mod att få denna hemlighet fram i ljuset så går det inte att få tyst på mig...


Jag kämpar varje dag, i rädsla, tårar...


Men varför känner jag mig inte arg, hatisk, bitter??


Jo, därför att jag vill inte skada, jag vill hjälpa, jag vill inte vara den som har gjort att en annan människa ska skadas för att jag har sagt sanningen...


Jag tror att jag en dag ska få ett erkännande, ett förlåtelse från alla de berörande...


Men det tror jag aldrig kommer att ske för de lever i hat, ilska och bitterhet mot mig...


Varför?

Av Häxmamman med - 10 mars 2009 08:32

 


Idag *Moahahaha* är jag den riktiga häxan, jag går ann, jag känner mig arg, jag känner mig irriterad...


Jaha undrar säkert många, vad är hon arg på?


Har ni tonårsbarn?


Ja då vet ni vad man kan bli arg på och inte nog med det så har jag PMS och det gör mig riktigt riktigt *Sur*


Syskonkärlek, har ni hört talas om det med, när syskon låter den andre göra mer, där den som gjort minst tycker man är orättvis för att man ber den som gjort minst ska göra en sak...


Klart att ni hört om det...


Jaaa!!!


Det är just detta, just idag...


Men egentligen är jag mest irriterad på mig själv för det är jag som måste ändra på situationen...

Vad kallar man en mamma Häxa med PMS besvär?


Hur irrriterad blir inte mina små på mig för att jag inte har så bra minne längre eller inte hörde vad de sa osv...


Åh, en svår situation...


Förlåt, jag älskar ju er mina barn/Kram

Presentation

Här läser ni om en 6-barns Häxmamma där livet verkligen gått upp & ner med trassel av garn & stickningar.

Startblogg

Startblogg.se
Visitkort till bloggen

Fråga mig

20 besvarade frågor

Omröstning

Tycker ni om musik på blogg, hemsidor?
 Ja
 Nej
 Kanske

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Musik

Bloglovin1

Gratis godis


Ovido - Quiz & Flashcards