Häxmamman i Jämtland med sitt vimsiga & stickiga liv

Alla inlägg under december 2007

Av Häxmamman med - 31 december 2007 13:05






Det fungerar faktiskt, det är fantastiskt för jag trodde att det skulle bli blaj och snygg är dom och det kommer att passa henne perfekt.

Kika in till hon som ska få dom

Loppido

Av Häxmamman med - 31 december 2007 12:51


Året 2007 är nu på väg att ta slut och faktiskt så tycker jag att det är skönt eftersom jag bestämt mig för att ge mig själv ett bra år 2008.

Jag har under flera år gått med sjukdom och smärta och den senaste tiden så har jag varit rejält sjuk och detta gör att man inte orkar och man tycker att allt känns förfärligt och man är inte på ett bra humör.

Men jag har i höst när allt var som tyngst med smärtan så bestämde jag mig då jag fick tid till smärtmottagninen(som jag går 1 gång i veckan i 20 veckor) att nu ska jag ändra på mig vare sig min kropp vill eller inte.

Det går mycket energi till smärtan och hålla sig på benen att hålla sig levande huvudtaget och på det så slösar man en massa dålig energi på att sträva efter att inte visa eller tala om hur smärtan är.

Varför inte ta det hjälpmedlem jag har så skullde det bli bättre eller inte bättre men mindre jobbigt.

Men om energi igen, varför slösa energi på sådant man inte behöver utan man kan väl lägga manken till det som betyder nått och få samma tanke och kärlek tillbaka av de som man själv ger det till.

Jag tror på år 2008 och jag hoppas att alla ni andra också får ett gott år/Kram från Dockmamman

Av Häxmamman med - 31 december 2007 11:08


 Ge varandra kärlek

Jag funderar mycket på nyårslöften varför ge något man inte kan hålla.

Löften är något stort, många säger att man ger det bara för att det ska göras på nyår.

Jag har inte gett ett nyårslöft det senaste 10 åren tror jag för jag vet att jag inte kan hålla dom, men jag har även gett löften under resten av själva året och har faktiskt kunnat hålla dom.

I år så ska jag ge nyårslöfte och jag vet att jag kan hålla det, jag ska förändra mitt liv till ett mindre stressigt, ge min energi till människor som tycker om mig och de jag tycker om (handlar om att ge och ta).


Jag vill att alla ska må bra och det är inklusive alla i min fam och alla de fina vänner jag har.


Inte för att jag önskar ondska till andra för jag är ingen ond människa men jag tar ordspråket och det ordspråket gäller även mig ibland men det är så sant och jag menar ingen speciell men man kan ändå tänka att man i vissa situationer är faktiskt delaktig och då kan man använda dessa ord


"Som man bäddar får man ligga"

Något nyårslöfte man kanske kan hålla och önska sig så det knakar i hårfästet är väl att all våld ska försvinna, tråkigt ämne att ta upp en sådan dag som nyårsafton men vi vet ju att det ökar just sådana här dagar.


Hur mycket våld är det inte idag, kan vi inte alla ge ett nyårslöfte där vi lovar att minska på våldet.

Jag är ingen som slår men vem säger vad jag gör den dagen jag står och ser andra misshandla någon.


Hur reagerar man som människa (livsinstinkten kommer fram) jag vet att det finns folk som bara gått och det är för att man är rädd om sitt eget liv och det är väl den vanligaste reaktionen att de får sköta sitt så sköter jag mitt.

Vi måste göra nått för att det ska minska med dessa misshandlingar och då menar jag allt, misshandel generelt, sexualbrott, droger mm...

Om alla lovade att nu ska vi stoppa våldet och agera (men hur vet jag inte) så kanske det skulle minska det är min förhoppning i alla fall..


Av Häxmamman med - 30 december 2007 10:24




Klev upp tjugo över fem idag för det var sådan spring i benen så jag bara sparkades och det är bättre att en inte får sova nän att alla ska vara vaken, eller hur?

Men att det inte finns nått att göra åt det för ni ska inte tro att man kan sätta sig och sticka då det är så här i armarna och benen för det går inte hålla still dom och man måste koncentrera sig på spasmerna och smärtan och krypningarna.

Jag testade att sticka på min äldsta dotter p strumpa för den ska bli färdig någon gång för det ska bli två par och en tröja till henne och hennes pojkvän.

Egentligen så skulle det bli julklappar men jag hade så mycket andra beställningar så det fick vänta.

Men en snart färdig strumpa är ju alltid nått *Ler*




Av Häxmamman med - 30 december 2007 00:08




Jag sitter och försöker tota ihop ett par långstrmpor till dotra och ikväll tänkte jag på hur fasiken ska de kunna sitta uppe????

Ja, jag tror att det kommer att bli ett sådant irriterande moment där man till slut står och svär och kastar det längst in i

garderoben för det går inte att ha.


En dans så har man allt nere vid anklarna så man ser ut som en mumie som tappat sitt bandage..


Jag har lovat att göra två par ett par gråa med så jag hoppas att du min lilla älskade gumma tänker på det när du använder som så de inte åker in i garderoben *Skratt* Jag skojar men lite allvar menar jag..



 

De kommer att bli helhäftiga men det tråkiga med mönstret var att det fanns inte storlek till min dotter smala ben så nu har jag fixat det så jag hoppas att det passar när hon får paketet.

 Nu ska jag gå och sussa, dagen har löpt på med främmande som kommit och gått sedan vid 9 men det är roligt att prata med fast jag pratar och är social när jag stickar så det gör inget.

Nu håller jag på nicka till vid datorn så nu blir det sova av..

Gott och sov gott mina vänner

Av Häxmamman med - 29 december 2007 18:01







Jag tyckte den här tårtan var den finaste och godaste jag fått någon gång, A och barnen kom på morgonen och sjöng Ja må hon leva och hade 4 ljus på tårtan som symboliserade 10år/ljus.




Av Häxmamman med - 28 december 2007 00:20






Huj, oj ,aj och allt vad man kan säga, vi var och hämtade en katt på 5 månader idag skrev jag tidigare.

Jag vill inte släppa ut han för man vet inte om han kanske inte kommer tillbaka eftersom han är ovan vårat område.

Han försökte smita ut och jag försökte att stoppa han och med det så får jag åka i morgon bitti och ta stelkrampsspruta sa de på sjkvårdsupplysningen och eventuellt få antibiotika.

Blixten högg mig i handen en gång och jag släppte inte för jag tänkte på att han kunde inte få försvinna för oss och då högg han igen men jag höll fast ändå och fick till slut in han, där min gubbe fick lov att bända loss han..

Men vi har tvättat och ringt sjukvårdsupplysningen och de sa att jag kunde vänta ända upp till 24 timmar så då kan jag åka till HC i Hammarstrand.

Många tycker säkert att jag är dum som inte släppte men jag kunde bara inte för jag var rädd att han skulle som sagt var försvinna eller gå ut på 87:an..

Men det löser sig säkert

God Natt alla

 

Har hela natten haft ont och det är så fruktansvärt och jag som inte kan ligga still, jag sparkas och kör händer och fötter under ryggen på folk som sover bredvid mig för jag har Spring i benen

Eller som det heter Restless legs.


Har nog haft det sedan småbarnsben men ingen har kollat upp det förrän för ca: 3 år sedan och då fick jag medicin Madopark och sedan Sifrol (det är parkisonmediciner som hjälper mot denna åkomma) och då är det ett helvete på natten för medicinerna räcker inte fullt ut det finns kvar ändå men i mindre utsträckning.


Men man kör dessa händer under ryggen på den stackare som ligger bredvid och är man skadad i en hand då så vaknar man varje gång utav smärtan.

Jag klev upp till slut för det gick bara inte att ligga still, sedan blir jag så sur för jag som alltid stickar, det finns inte en möjlighet för en sena har fått sig en törn, det är höger hand och så har jag brutit två ben i den handen tidigare så det blir ibland bara därför problem att sticka..

Blabla, urk urk, tvi tvi, vad jag gnäller hör jag.

Jag får väl för tusan vara glad över att det inte var en tiger jag mötte *Skratt*

Men det blev en stelkrampspruta och Herazilin (antibiotika) för infektionen som blivit.

Det blir nog bra men det sägs att det kan ta länge innan det läker men det är ju individuellt det med...

Klantiga jag, jag förstår inte varför jag drabbas av sådant här, jag skulle nog kunna skriva en blogg bara om mina klantigheter.

Av Häxmamman med - 27 december 2007 08:11



Vi var som sagt ner till Sundsvall igår och handlade jag och sambon, jag fick en bärbar dator i födelsedagspresent.

Min sambo samlade ihop pengar + han själv är med på den till min födelsedag

Jag blev glatt överaskad när vi kom till svärmor då gubben min tog fram datorn för jag visste visste inte att han varit och handlat den..

Det kommer en bild senare ska försöka att lära mig den här lite svårt tycker jag för vi har inte kopplat in musen..


Presentation

Här läser ni om en 6-barns Häxmamma där livet verkligen gått upp & ner med trassel av garn & stickningar.

Startblogg

Startblogg.se
Visitkort till bloggen

Fråga mig

20 besvarade frågor

Omröstning

Tycker ni om musik på blogg, hemsidor?
 Ja
 Nej
 Kanske

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Musik

Bloglovin1

Gratis godis


Ovido - Quiz & Flashcards