Häxmamman i Jämtland med sitt vimsiga & stickiga liv

Alla inlägg under april 2008

Av Häxmamman med - 28 april 2008 17:02


Är på permis över dagen för att gå på begravning men åker tillbaka till sjukhuset nu/Kram

Av Häxmamman med - 16 april 2008 08:24


Känner mig lite spak, för nu börjar ett annalkande migränanfall att göra sig känd.

Jag visste det för det är min Pms:vecka och då kommer det alltid, tänk om jag måste ligga på sjukhuset och kräkas och ha ont.


Jag kommer att ta med mig min bärbara dator ifall de ha uppkoppling, har packat med mig massa böcker ifall jag kan läsa, har lite svårt för det men jag älskar att läsa böcker annars.


Jag har med mig min hobby men vet inte om jag får ta med det får se.


Jag vill ge er alla kramar


Ger x-tra kramar till


Gussilago


charlottas


Filifjonkan


Liam08Thea04


Pärlmudden


Urmodern


sissi-mor


Änglavingar & demoner


carpe-diem


Jag tackar för allt stöd och vi hörs/Kram


Låna gärna och sätt

in bilden hos dig



Av Häxmamman med - 15 april 2008 17:05



 

Jag orkar inget mer, jag är sååå sjuk



 

Få nya medeciner så man orkar mer.

Jag vill bli glad och se allt glatt igen, ha goa och glada människor runt omkring mig vet inte hur länge jag blir på sjukhus men jag kommer väl tillbaka när jag har hittat tillbaka till livet som är det glada livet.


För allt är så svårt nu och man orkar inte jobba med det själv.


Jag kommer att fara i morgon och vem vet det kanske finns en dator eller uppkoppling på sjukhuset så kan jag ta med mig min bärbara.


Jaj, vi får se det löser sig säker ändå...

Av Häxmamman med - 15 april 2008 11:51

 


Det här hittade jag hos Skogstrollet


Att vara medmänniska är att finnas till för någon som behöver hjälp.




Att vara medmänniska är att ställa upp för någon.




Att vara medmänniska är att visa att man bryr sig om.




Att vara medmänniska är att glädjas med någon.




Att vara medmänniska är att gråta med någon.




Att vara medmänniska är att fråga hur någon mår.




Att vara medmänniska är att ringa och prata med någon.




Att vara medmänniska är att sätta någon annan före sig själv.




Att vara medmänniska är att ha tid för någon.




Att vara medmänniska är att ge en hjälpande hand.




Vi är väl alla medmänniskor- eller hur!




För vem i allsin dagar vill vara en motmänniska?

Av Häxmamman med - 14 april 2008 17:11

Detta är ett kedjebrev som ni kan sprida hos era bloggvänner.

Ikväll kl 21.00 kan alla deltaga om man vill med att tända ett ljus för Engla och hennes familj och visa vår delade sorg.

 

Fnns inga ord som törstar men vi kan visa vår medmänsklighet och sorg över detta med att tända ett ljus kl 21.00



Vila i frid lilla Engla..


Av Häxmamman med - 14 april 2008 08:13


Jag själv har en 10 årig flicka och hon försvann en gång, hon satt på fel buss och det gick nästan 3 timmar och det tyckte jag var fasansfullt.


Jag tänkter så mycket på Engla och hennes familj och har gjort en

liten grej för att visa att vi tänker på dom.

 Kram från oss

Av Häxmamman med - 13 april 2008 06:24


De som läst tidigare vet om att mitt liv känns just nu som om det var upp och ner, det är mycket som har hänt bara på någon månad och allt oförutsett eller egentligen så är det väl inte så att det brukar hända planerat eller vad man ska säga.


 Men just nu vart jag mig än vänder så finns det minnen från min vän som gick bort förra fredagen, det var liksom droppen som för över min bägare, jag hade redan gråtit varje dag  och flera ggr om dagen när min dotter blev sjuk och nu så blev det ytterliggare flera dagar.


Min son har ritat vår vän uppe i himlen

 

Och arg var jag är fortfarande litegrann på in vän som lämnade mig nu när jag behövde hon som mest, egoistiskt tänkt för hon hade det inte lät här på jorden och som min son säger (som vi nu trodde skulle ta det värst, men han har inte hunnit att sakna henne riktigt än men jag tror han är förstående) Nu får hon träffa sin mamma och pappa, sin son som hon har skanat och varit så ledsen och saknat och min son har alldeles rätt.


Min son tog och satt upp sin brevlåda ute på bron igen, han och vår vän brevväxlade med varandra, eller hon lade i massa grejer i brevlådan och sade att det var spindelmannen eller en annan sagofigur som gjort det.


Nu sa han själv att han måste sätta upp den igen för vår vän kan skicka brev från himlen så jag tänker göra ett brev skriva att hon mår bra osv och underteckna från vår vän, kanske dumt men jag vet att det är något han förstår själv när han blir stor.


Jag tror att vår vän liksom skänkte sin kärlek till vår son för saknaden av sin egen son och jag ångrar mig inte idag att jag även sade till henne att hon var som en låtsasmormor eller farmor till sonen och flickorna, för sonen träffar nästan aldrig sin mormor och flickorna träffar varken mormor eller farmor något ofta OCH läs noga här för att ingen ska missförstå, valet är mitt och ingen annans, konstig mening kanske ni tycker men det är ämnat till de som kan missförstå mig.

 

Jag är ju stickfantast men det har legat på hyllan länge eller jag stickar men jag vet inte vad *Ler*

Jag håller på med VÄRLDENS tungaste stickning just nu, min vän beställde kläder till ett par tvillingar som är mycket för tidigt född, klänning och kofta men så dog hon ju.


Men jag har bestämt mig att sticka färdigt det för det är något hon ville så gärna och det var att ge något till tvillingarna, hon hade varit dit 2 ggr och tyckt det inte kändes bra att gå dit igen utan att ha med sig nått så på tisdagen innan hon dog så sa hon att jag fick lägga undan de andra stickningarn och sticka på det hon ville ha.


Jag brukar sticka fort men nu går det seeeeeegt.


Min vän kom med dessa videkissar veckan innan och titta så fina de är, nog gör minnen ont och man vill gråta.


Men jag och vår familj fick så mycket kärlek av henne som hon inte gett sedan hon blev ensam och hon sade att hon aldrig haft det så bra sedan hon träffade oss...


Kram på dig min vän och tack för att jag fick träffa

dig



Av Häxmamman med - 13 april 2008 06:03

 

 

Jag ville bara sova igår, jag somnade sittandes vart jag än var, egentligen så har jag haft det problemet sedan 3 år tillbaka en ofrivillig sömn.



Men bara för att jag har ofrivillig sömn så får jag aldrig de timmar jag behöver sova, det kan bli ca: 3-4 timmar sovandes per natt och då är inte de heller sammanhängande eftersom jag har sådan värk, RLS och när jag får känningar åt hjärtat så blir det ännu sämre och det beror nog på att man blir orolig också.



Men sedan min dotter blev sjuk så har jag inte ens fått dessa 3-4 timmars sömn och jag har drömt de få timmar jag har sovit, drömmar som jag inte kan säga om de har hänt eller inte men ibland så tror jag att det har hänt men jag kommer bara inte ihåg det, hm nu svamlar jag men jag menar så.


Det konstiga är att jag märker redan på morgonen om det är en sådan dag då jag vet att jag kommer att slumra till vart jag än är.

Vart än min sambo hittade mig så sov jag men igår sov jag långa stunder och det brukar inte heller hända.



Så jag vaknade halv 6 i morse och kände mig pigg, men så har jag sovit sammanlagt 14 timmar inte sammanhängande men ifrån igår mors tills nu.

Jag förstår inte, men ryggen är som ett spett idag men det kan jag faktiskt ta för jag har fått sova så många timmar och det har nog inte hänt på ungefär 5 år.




Presentation

Här läser ni om en 6-barns Häxmamma där livet verkligen gått upp & ner med trassel av garn & stickningar.

Startblogg

Startblogg.se
Visitkort till bloggen

Fråga mig

20 besvarade frågor

Omröstning

Tycker ni om musik på blogg, hemsidor?
 Ja
 Nej
 Kanske

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Musik

Bloglovin1

Gratis godis


Ovido - Quiz & Flashcards