Häxmamman i Jämtland med sitt vimsiga & stickiga liv

Alla inlägg under januari 2010

Av Häxmamman med - 6 januari 2010 17:44

 

Det här lånade jag från Yrvädret i Norrland och det skulle vara skoj om fler gjorde likadant alltid skoj att läsa...

 

MITT 2009


GJORDE DU NÅGONTING SOM DU ALDRIG GJORT FÖRUT:

Visat att jag bryr mig inte om vad andra tycker om att jag tycker om människor som andra inte tycker om...



HÖLL DU DINA NYÅRSLÖFTEN:

Jag hade inga nyårslöften...



BLEV NÅGON AV DINA VÄNNER FÖRÄLDRAR I ÅR:

Nej inte vad jag kan komma ihåg men så är mitt minne intedet bästa...



DOG NÅGON SOM STOD DIG NÄRA:

Nej tack lov inte...




VILKA LÄNDER BESÖKTE DU:

Inget annat än Sverige men det är ju ett land det med...



FINNS DET NÅGONTING DU SAKNADE 2009 SOM DU VILL HA 2010:

Egentligen inte, jag har en fin familj och vänner, och det jag önskar kan aldrig uppfyllas så då är det inte möjligt att lägga energi på saknad...



VILKET DATUM FRÅN 2009 KOMMER DU ALLTID ATT MINNAS:

3 Mars, det var dagen då de och honan blev inbjuden på ett samtal men tackade Nej, det är ett stort svek från dom som jag aldrig kommer att glömma...


STORT FRAMSTEG!

Jag törs att säga sanningen...



STÖRSTA MISSTAGET:

Att misslyckas...



HAR DU VARIT SJUK ELLER SKADAT DIG:

Ja, inte sjuk men skadat mig pga mitt mående som är illa av övergrepp...



VAD SPENDERADE DU MEST PENGAR PÅ:

Garn, mönster, Garn, mönster



GJORDE NÅGONTING DIG RIKTIGT GLAD:
Dagen före julafton då min äldsta dotter spexade för mig...



MUSIK SOM ALLTID KOMMER ATT PÅMINNA DIG OM 2010?

Kan inte svara på det eftersom jag tycker så mycket om musik...




VAR DU GLADARE ELLER LEDSNARE JÄMFÖRT MED TIDIGARE ÅR:
Ledsnare



VAD ÖNSKAR DU ATT DU HADE GJORT MER:

Kämpat...


BLEV DU KÄR:

Blev och blev, jag är redan kär



VAD ÖNSKAR DU ATT DU HADE GJORT MINDRE:

Täka en massa dumma tankar om mig själv...



HUR TILLBRINGADE DU JULEN:
Hos äldsta dottern och hennes sambo, min familj, nere i Järle...



FAVORITPROGRAM PÅ TV:
TV4 fakta


HATAR DU NÅGON NU SOM DU INTE HATADE I BÖRJAN AV 2010:

Jag kan inte hata i det ordets bemärklese




BÄSTA BOKEN DU LÄSTE:
Läser så många bra böcker så jag kan inte svara på det...



STÖRSTA MUSIKALISKA UPPTÄCKTEN:

Opera säger min yngste son...



NÅGOT DU ÖNSKADE DIG & FICK:

Åka och fira jul hos min äldsta dotter...



NÅGOT DU ÖNSKADE DIG MEN INTE FICK:

Jag har allt jag vill ha...



BÄSTA FILMEN:

Kalle och Chokladfabriken



VAD GJORDE DU PÅ DIN FÖDELSEDAG:
Vi åt smörgåstårta



FINNS DET NÅGONTING SOM HADE GJORT 2010 BÄTTRE:

Erkännande från vissa...



HUR SKULLE DU BESKRIVA DIN STIL 2010:
Stil, vad menar ni, jag har två fötter och går med dom...



VAD FICK DIG ATT MÅ BRA:
Min familj och vänner



VILKEN KÄNDIS VAR DU MEST SUGEN PÅ:

Har inte en susning vet inte ens vad de heter...



VILKEN POLITISK DEBATT ENGAGERADE DIG MEST:

Stannar hos mig...



VEM SAKNADE DU:

Birgitta och Kjell...



BÄSTA NYA MÄNNISKORNA DU TRÄFFADE:

En tant som kom fram till mig på sjukhuset och kramade om mig och sa att -Du ser så ledsen ut så jag vill ge dig en kram...



EN VÄRDEFULL LÄXA DU LÄRT DIG I ÅR:
Att falskhet kan aldrig botas...

Av Häxmamman med - 5 januari 2010 12:33


Ensam i ensamheten...

När jag inte mina tankar styr

så önskar jag att någon kom in i mitt

liv och hjälper mig så att jag från

dom flyr...



När inget går i rätt riktning och låter

mig få drömma in i en värld som

inte finns, bara för att jag ska få

fly, glömma och mig gömma...



Jag kan inte det styra i min ensamhet,

varför, det är många som vet...

När livet har farit illa för en själ

så far dennes tankar iväg för att inte minnas,

många kan inte förstå, de tycker

att det är konstig, det har gjort att

ensamheten blir mer, för vänner som

inte kan förstå de flyr och man aldrig

mer dom ser...



Av Häxmamman 2010-01-05



Den egentliga kärnan i all vänskap och kärlek är detta, att man lika gärna delar sin väns lidande som hans glädje.

 

***

 

Att vara annorlunda än andra är inte nödvändigtvis detsamma som att vara sämra än andra.

 

***

 

 


Av Häxmamman med - 1 januari 2010 21:27


 Först vill jag tacka för alla kommentarer & fina ord som jag fått från er, jag hoppas verkligen att det här året ska bli något bra för er alla...


Många undrar hur det har varit under tiden tystnaden har legat som ett lock i min blogg, det har varit som en berg & dalbana, jag är glad för varje dag som jag kliver upp ur sängen & kan bara vara med familjen...


Umgänget har jag inte orkat med & tacksam är jag mot de vänner jag har att de har stor förståelse, det är så illa att jag åker ner på samhället ungefär 1- 2 ggr i månaden för jag klarar inte av miljöer som känns otrygg...


Med otrygg menar jag att vart jag än är så kan jag & ofta möter jag på de & jag blir så ledsen varje gång över att de inte har förståelse...


Som en klok människa sa till mig

"Om de kan acceptera att du vill ha en rättvisa för dig & dina barn, att sanningen ska fram & du accepterar att de vill inte att sanningen ska fram då skulle det bli lugnare"

 

Och, J, faktiskt så låter det otroligt ljuvligt i mina öron, men när man stöter på de & man bara låtsas som man inte känner varandra så sliter sorgen i mitt hjärta, jag undrar ofta om det är bara jag som känner så...


När jag tror att allt är lungt, då kommer den där ironiska gubben fram ur lådan & man möter de & såren rivs upp igen och igen...


Vi försöker, jag och min familj, låta bli att tänka på dom, kämpa med vår trauma, kämpa för rättvisa, kämpa för ett förlåt, kämpa för ett erkännande dag ut och dag in...


Så känns det någorlunda bra, så kommer en dag som skyltsöndag, helt plötsligt så står de framför oss när vi ska se på fyrverkerier, ångesten river i mig, jag känner att jag har inget utrymme att vara säker på...


Eller som nu i jul vi var till äldsta dottern & firade jul utanför Örebro, vi far på lördagen till Mariebergs köpcenter & på vägen dit säger jag till dottern, hennes sambo & min sambo

-Hur stor är inte chansen att möte en av de:s familj eftersom en av de bor i trakterna...


alla skrattade & sade att det var större chans att vinna på Lotto, men efter 10 min så vilka möter vi inte vid den andra entren...


Jag grät hela vägen hem till dottern, jag kände -JAG VILL HEM, låsa in mig innanför mina väggar där jag känner mig trygg...


Idag så revs det upp ytterliggare med att en av de komenterat i min ena dotters blogg på ett omoget sätt tycker jag...


De har sagt att deras barn & de ska aldrig mer bry sig om oss, de ska aldrig tänka på oss, de hatar oss, men varför i hela friden då smyga in & läsa våra bloggar...


Låt oss vara...


Varför läsa våra bloggar när ni inte ens törs att ställa upp på ett samtal med mig & samtalsgruppen för att reda ut allt...


Nä banne mig, jag ska åter igen säga att jag är INTE perfekt, jag är en som gör defenetivt fel & tror tills motsatsen bevisats att jag är född av misstag...


Det handlar inte om självömkan, det handlar helt enkelt om hur jag upplevt min uppväxt & er behandling de sista åren...


Därför så kan ni väl vara så reko att ställa upp på ett samtal, jag förstår inte vad ni är rädda för...


Vad jag vet så är det just sanningen, men sanningen gör ont, OCH jag vet att ett barn som är utsatt för övergrepp är inte medskyldig på något vis...


Sedan får ni säga vad ni vill...


Som sagt jag hade hoppas på ett fint år, där jag orkar att kämpa, menmotgångarna ar ner mig & kraften tar slut...


Jag orkar inte ens gå på traumaenheten, jag har nu avsagt mig tid efter tid, jag orkar bara inte...


Ja ni, får man säga att man önskar sig på en annan plats, jag tror faktiskt att vägen för mig blir ljuset & inte mmörkret...


Hm, lite humor får jag ha, det är ju faktiskt bara den 1: Januari så då kan jag ju inte säga att det inte blir ett bra år, eller hur *Ler*

Presentation

Här läser ni om en 6-barns Häxmamma där livet verkligen gått upp & ner med trassel av garn & stickningar.

Startblogg

Startblogg.se
Visitkort till bloggen

Fråga mig

20 besvarade frågor

Omröstning

Tycker ni om musik på blogg, hemsidor?
 Ja
 Nej
 Kanske

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Musik

Bloglovin1

Gratis godis


Ovido - Quiz & Flashcards