Häxmamman i Jämtland med sitt vimsiga & stickiga liv

Alla inlägg under juli 2009

Av Häxmamman med - 19 juli 2009 08:12

 


JAA, det är sant, vi var till älven med båten en kväll, jag, sambon och den yngste sonen...

Eller vi har fiskat flera dagar och hört att det har varit ett stort vak vid ett ställe och trott hela tiden att det varit en riktigt stor gammelgädda...


Men denna kväll så fick sonen en mört och vi satt den på en vanlig liten krok, HELT plötsligt högg det rejält och vi var helt säker på att det var en gädda, sambon fick jobba och jobba för att få upp fisken medans jag och sonen satt beredd med håven...


Efter mycket hojtande och slitande fick vi i denna stora firre

ÖRING PÅ 5.8KG OCH 74CM LÅG!!!!

 


Sonen näger än idag man kan inte tro att det är sant, dagarna innan hade vi fått öringar som vi tyckte var skapliga men det här var rekord för oss *Ler*


Idag så åker vi till Bräcke marknad och övernattar hos svärmor, sedan bär det iväg på semester.

På måndag åker vi till Mora och ska bo på hotell i 2 nätter och gå på tomteland, sedan bär det iväg att bo på tågvagnar (Orientexpressens gamla vagnar) i Furuvik, 2 nätter och sedan bär det iväg till Lindesberg till äldsta dottern...


Skönt att få komma iväg eftersom fjolårets semester kom jag inte ihåg så mycket av, eller ska säga hela sommaren eftersom jag mådde så dåligt då...


Mår fortfarande så bra jag kan och det känns lungt jag tror jag börjar acceptera läget om att min släkt är borta...


Ha det så gott den här veckan för det ska jag ha *Ler*


Många kramar och njut av bilden på öringen/Häxmamman

Av Häxmamman med - 14 juli 2009 13:22



Det märks att det är sommar, man skriver väldigt lite fast man skulle nog behöva skriva oftare för att få ur sig alla känslor...

Det har varit tungt då och då men jag står på benen och har bestämt mig att inget ska kunna ta ner mig från min lilla pedistal jag har tagit mig upp på...


Men jag vet att det behövs egentligen inte mycket att ramla ner men jag har tror jag satt den på ganska fast mark just nu...

Jag tar en dag i taget, idag mår jag bra men jag kan inte förutspå framtiden...


Jag har gjort mycket denna korta tid, det har varit ankrace i Ammer, marknad i Hammarstrand, cruising i Hammarstrand, Fallets dag i krångede och resor runt Östersund där vi varit och besökt en del sevärdigheter...


Folk, folk folk har det varit där jag varit, det känns när jag kommer hem, jag har lite svårt för det men det gåt ganska bra ändå...


I fredags var det marknad och våra vänner från Järna kom och hälsa på, de ska komma i helgen så vi ska grilla och fiska :-)


Jag återkommer mer kramar till er alla och Kristina en x-tra kram till dig tänker på dig...

Av Häxmamman med - 1 juli 2009 11:24

 

Som ni vet så har jag bestämt att aldrig mer vara tyst utan att mitt liv ska gå ut på att visa andra att när tystnaden bryts så kommer livet att i framtiden bli lättare...


Det är åtmindstonde vad jag VILL tro, jag anser ju att

"TYSTNADE ÄR MÄNNISKAN, FRAMFÖRALLT BARNENS VÄRSTA FIENDE"

Kan inte vi då vuxna som ska ansvaret för barnen lära oss att TALA hur ska då barnen VÅGA.


något som är för mig oförstående det är allt prat runt omkring, jag vet att det pratas om mig och mina barn om vad som hänt, men jag ska även säga att det är övervägande som har förståelse men det finns även de som inte har det och viskar, pekar och pratar ungefär som om de gonar sig i andras tragegik...


Vad är det för människor som KAN gona sig i andras sorg och svårigheter, är det inte bättre att gå fram till denne människa och prata och få en inblick i vad som hänt/händer...


Jag var ute på cruising i lördags i Hammarstrand, jag hade jätteskoj med en av mina vänninor, vi drack öl, cider och jag blev faktiskt rejält berusad MEN jag hade sååå roligt...


Jag och min sambo har inte varit ute på 8 år utan barn, nu hade vi barnvakt av underbara svärmor, hon var vår chaufför, vi kom inte hem förrän strax efter 4 på morgonen...


Det var så skojigt att få träffa gamla vänner, nya vänner, åka bil...


MEN

så finns det de som gärna vill förstöra för andra som för en gång skull kan ta sig ut och ha skoj...

PEKANDE, NICKANDE...


Men jag brydde mig faktiskt inte, jag mådde gott...


Men snälla ni kom fram till mig nästa gång, prata med mig, ni får så gärna fråga men peka inte, viska inte...


Men tack alla för en sådan trevlig kväll


Kram

Presentation

Här läser ni om en 6-barns Häxmamma där livet verkligen gått upp & ner med trassel av garn & stickningar.

Startblogg

Startblogg.se
Visitkort till bloggen

Fråga mig

20 besvarade frågor

Omröstning

Tycker ni om musik på blogg, hemsidor?
 Ja
 Nej
 Kanske

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Musik

Bloglovin1

Gratis godis


Skapa flashcards