Häxmamman i Jämtland med sitt vimsiga & stickiga liv

Alla inlägg den 28 maj 2009

Av Häxmamman med - 28 maj 2009 18:34

 


 En dikt till dig Madeleine-Änglamamma

från

Häxmamman i Jämtland


Uppe på månen jag sitter

jag ser stjärnornas glitter.

 Min blick vandrar till dig min

kära mor, min kärlek till dig

i mitt hjärta gror.


Jag i dina ögon ser

underbar kärlek du mig ger.

Jag sänder min doft och tanke

till dig för du vet att

jag finns här nära så säg.


Mor, fast jag är där jag är

känner jag din doft och din varma

kropp mot mig så när.

Jag blåser en vind så att dina

tårar torkar på din kind.


Var ej ledsen mor lilla

här uppe vi små änglar varandra killa

vi leker och är aldrig stilla.

Dina tankar till mig varje dag ila

då jag ska lägga mig till ro och vila.

 Kärleken från dig i mig gro

det ger mig trygghet och ro.


Älskade mor min kärlek till dig

är stor.

Låt inte saknade i ditt hjärta nöta

du kommer en dag att åter mig möta.

Än är inte himlen redo för dig

det kommer en dag då porten är öppen

och vi kan säga Hej!


Sakta tiden på jorden står

men den dagen du möter mig

så kommer det att kännas som det vore

igår.

 Tänk på Bröderna Lejonhjärta

det var för skorpan en saknad med

stor smärta.


Tiden var för Skorpan var lång

men för Jonatan kändes det

som Skorpan kom med en gång.

Mamma, jag kramar dig så

och nu jag säger Hej då.


Vi möts vid porten den dagen

den är redo för dig

nu ska du sköta om dig så säg.


Jag hoppas med dessa ord jag kan lindra

din smärta.

-Mamma, Jag älskar dig av hela mitt hjärta...









Presentation

Här läser ni om en 6-barns Häxmamma där livet verkligen gått upp & ner med trassel av garn & stickningar.

Startblogg

Startblogg.se
Visitkort till bloggen

Fråga mig

20 besvarade frågor

Omröstning

Tycker ni om musik på blogg, hemsidor?
 Ja
 Nej
 Kanske

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Musik

Bloglovin1

Gratis godis


Skapa flashcards