Häxmamman i Jämtland med sitt vimsiga & stickiga liv

Alla inlägg den 25 mars 2009

Av Häxmamman med - 25 mars 2009 20:04

  



Idag tog jag och städade sonens rum och jag kan lova att det tog Vääääldigt lång tid...


Idag kom min kompis och hennes 2 illbattingar, det är mina små skyddslingar, jag har hjälpt hennes barn till världen, jag har varit stand in istället för pappan...

 

Det är så härligt, men ändå skrämmande att vara med på en förlossning, klippa navelsträng och få följa med dom ut medans dr kollar om barnet mår bra...

 

Den lille busige V han ville bara klättra och klättra så mina flickor tog hand om han medans jag och A satt och stickade...


Ett par strumpor till 15 åringen har det blivit...

 

I morgon är det Östersund som gäller igen, ska på traumaenheten kl 10 och så till frissan kl tre...


Hoppas ni har det en trevlig kväll alla, nu ska jag gå och titta på det okända de är i Jämtland ikväll


 


Kramar

Av Häxmamman med - 25 mars 2009 05:44



Igår ringde en vän till, min bästa killkompis (den enda äkta killkompis som jag har kvar) vi har varit kompisar, ja det blir nog 30 år i år...


Vi har haft mycket skoj och sorgliga stunder och både han och hans sambo har stötta mig och min familj, de vet allt, hans sambo har funnits vid min sida när jag låg på sjukhuset...


Jag har vetat att min vän varit sjuk ett tag, men de har sagt att det är infektion och han har fått penicilin...


Igår ringde han mig och talade om att det är cancer, de hade hittat knölar spridd i kroppen...


Han ska på strålning och få mediciner...


Han och sambon har ett barn som inte ens har börjat skolan...


Den 4:e April -08 gick min bästa vännina bort, i Maj för 4 år sedan gick en annan killkompis bort i ALS...


Hur illa jag kommer att må så ska jag hjälpa min väns familj...


Jag blev så chockad igår att jag kände den där tyngden och mörkret komma, så var vi ut på en promenad och jag grät...


Jag är rädd, jag vill inte mista någong fler vän...

Det är en jobbig tid nu framöver, jag ska ha samtal med de och min hona på traumaenheten, jag fick reda på i måndags att en av de hade ringt och haft en fråga...


Jag hoppas att de kommer för vi kan inte prata med varandra de och honan, de sista samtalen har vi skrikigt, bara sagt elaka ord mm...


Så jag tror att det här är bästa sättet att kunna komunicera med varandra...


Jag är rädd för vad som kommer att hända med mig, kommer jag att orka, dom är fler och jag är ensam...


Eller jag har ju min kontaktperson, men

de andra har varandra...


Jag ska koncentrera mig på min vän så kanske mina tankar skingrar sig lite, men ju närmare tiden kommer ju mer Hippieaktig blir jag...


Ångesten, det kryper i kroppen, jag vet inte vad jag ska göra, gråter, skrattar hysteriskt...


Jag är som en stålfjäder...



Presentation

Här läser ni om en 6-barns Häxmamma där livet verkligen gått upp & ner med trassel av garn & stickningar.

Startblogg

Startblogg.se
Visitkort till bloggen

Fråga mig

20 besvarade frågor

Omröstning

Tycker ni om musik på blogg, hemsidor?
 Ja
 Nej
 Kanske

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Musik

Bloglovin1

Gratis godis


Skapa flashcards