Häxmamman i Jämtland med sitt vimsiga & stickiga liv

Alla inlägg den 15 mars 2009

Av Häxmamman med - 15 mars 2009 08:03

För en tid sedan så fick jag ett härligt paket på posten, avsändaren var Ninas Hörna


En härlig Barbaskön, jag diggar han, han är störtskön som tar det så lugnt med sitt skapande...

Egentligen är väl hela Barbapappa familen härliga, men Barbaskön är absolut min favorit...


Han får följa med på pimpling, till mina sjukhusbesök, till vänner, ja överallt, både min yngsta dotter och son har haft som tröst vid tillfällen då de gjort illa sig eller är ledsen...


En dag så fick min katt Blixten möta honom och här kan ni se vad de tyckte om varandra, de var ett gott tycke i alla fall...


Blixten och Barbasköns första möte!

Barbaskön sjunger:

Vyssan lull kokar kittelen full, tre vandringsmän hmhmhmhm....

Blixtens kurrande blir ljudligare och ljudligare...

Mm, vad skönt med en sådan härlig vän,

jag tar och sover nu...


Ibland så sitter vi och bygger lego A och jag, och har jag en gång börjat så kan jag inte sluta *Ler*


ETT BARNDOMSMINNE:

Det var något som jag minns, att lego var det som det roligaste jag gjorde, man skapar nått...

Men så var det en gång jag och en av de, vi hade inte städat vårt rum, eller vi påstod att vi gjort det men gjort som de flesta barn, skjutit in allt under sängen...


Hon kom in och skulle inspektera och vi hade glömt ett legohjul med den trubbiga hjärnpinnesidan uppåt...

Vem kliver inte ner sin häl på denna, jo hon och klart att det gjorde fruktansvärt ont det ska jag nog inte förneka för hennes del...


Som straff så tog hon alla legon och kastade det, så var det bara, ok ett straff, men ett långvarit *Ledsamt*

 ***********

Me här vilade inga ledsamheter i alla fall, en dag för några veckor sedan så fick sonen vara hemma från skolan och när de andra for halv 8 så satte vi oss och byggde lego...

Vi åt lunch, byggde lego och det blev en borg med många många fällor från både min och sonens fantasi, men tyvärr så blev det ingen bild av denna borg...

Men den omgången så satt vi fortfarande och byggde är sambon kom hem kl halv 3 *Ler*



Här har vi byggt ett flyplan som skulle bli en båt från början men det blev en flygplansbåt...


Ha det gott/Kram

Av Häxmamman med - 15 mars 2009 07:33

 Yngste sonen grubblar över att ingen

fisk nappar någon gång

Igår var det en dag med Z-lyften pimplet, de har för anställda och deras familjer, vi var iväg förra året med, men då blev det så hurve och kallt i slutänden...


När jag klev upp på morgonen så såg det ut att bli ett skapligt väder i alla fall, men ju närmare tiden kom då vi skulle åka så kom den där hemska ångesten...


Jag vill inte åka, alla ser mig, jag är värdelös, ingen tycker om, ja alla dom känslorna som dyker upp när jag måste åka någonstanns...


Men min A och barn drog iväg mig och när jag väl satt på Järsjön så gick det bra...


När vi kom dit så sken solen och det var ett gottigt väder...


Ingen fisk för vännerna heller

Det bjöds på Grillade hamburgare, kokad korv, dricka, festis och kaffe i överflöd, så man behövde inte ha med sig mer än fiskegrejer och nått att sitta på...


Stickningen hade jag självklart med mig, det var kanske det som gjorde att jag inte fick någon fick, jag satt fast pimpelspöet med knäna och försökte att skaka dom lite för att få det att röra på sig lite *Ler*

 

Men det var 2 härliga stora prisbord, ett för barnen och ett för vuxna...


De barn som fått fisk fick ta pris först, sedan gav de en lott till övriga barnen och ropade upp som på ett vanligt lotteri, det nr som ropades upp, det barnet fick gå och välja pris...


Jag tackar Z-lyften och alla som ordnar det så trevligt för oss...

Presentation

Här läser ni om en 6-barns Häxmamma där livet verkligen gått upp & ner med trassel av garn & stickningar.

Startblogg

Startblogg.se
Visitkort till bloggen

Fråga mig

20 besvarade frågor

Omröstning

Tycker ni om musik på blogg, hemsidor?
 Ja
 Nej
 Kanske

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Musik

Bloglovin1

Gratis godis


Ovido - Quiz & Flashcards