Häxmamman i Jämtland med sitt vimsiga & stickiga liv

Alla inlägg den 9 mars 2009

Av Häxmamman med - 9 mars 2009 18:55

 

Jag fick reda på den redan på fredaghkväll genom att min svärmor skulle komma på lördag och ha med sig kusinen till A och de skulle sova över så sambon tyckte att jag borde få veta nått redan då...


Jag satt vid datorn när han sa att han hade tagit ett beslut som inte jag hade fått varit delaktig i och då blir man som ett frågetecken...


Jag har ordnat barnvakt och vi ska åka på bio i morgon...


Vad glad jag blev...


Min svärmor kom och hade med sig L och världens godaste paj, jordgubbspaj, den var super duper god...


Vi for till stan och åt gott...


Sedan var vi på bion

"Män som hatar kvinnor"


2½ timme lång

 

och så gick vi på ytterliggare en bio


Unborn


en SKRÄCKIS

jag hatar egentligen skräckisar men tycker om dom också om det inte är för att jag blir så in i bombens rädd efteråt...


Men min sambo gillar skräckisar och jag täkte det var länge sedan jag såg någon så jag tänkte att det där fixar jag...


Jojo, jag skrek utöver mig efter 5 min alla andra satt tyst *Genant*


Men här togs alla vindspel ner, men babyvakten får jag inte ta bort *Huva* att använda den i en skräckis...


kvällen slutade med en kaffe och vi var hemma vid halv 12 och alla sov när vi kom hem...


Om jag inte minns fel så tror jag att det är nog nästan 1½ år sedan vi hade barnvakt...


Men vad har man skaffat sig barn för?


I alla fall så kom jag på nu att jag varit på 3 bion förra veckan vi var på "Bolt" med yngsta barnen på fredagen...


Vilken härlig lördagkväll, det är sådant här man uppskattar och framförallt när man nästan aldrig har barnvakt...


Här är 2 bilder på mig, det är nästan ett år emellan dom


Första bilden är när jag hade legat på sjukhuset ett tag och hade gått upp nästan 20kg av alla mediciner de gav mig...

Det andra kortet är sedan i lördags 15kg lättare...


Innan jag blev sjuk och fick alla dessa antideprisiva mediciner och allt stillasittande på sjukhuset...


Jag fick den sista månaden ut och gå längre sträcker med en som följde med och då kunde man få ner x-tra kg på det viset...


Men medicinen gör att det är svårt att gå ner, men huvudsaken är att man överlevde eller hur...


kram på er alla

Av Häxmamman med - 9 mars 2009 14:37


Enklaste sättet att vara en vän är att vara en. 

*Emerson*
                                                  
    


Fick garn av en granne före jul och det var mjukt och skönt, enormt mjukt, jag vet inte vad för garn det är...


Jag funderade länge på vad jag skulle göra av det och kom på att det var inget jag skulle använda när det var färdigt för det skulle bli en sjal hade jag bestämt mig och jag använder inte sjalar...


Så jag satte igång och det blev en stor och jag gav den i en överaskningsjulklapp i efterskott...

Jag själv känner mig väldigt nöjd med arbetet...


Just nu så har jag halskragar, den 4:e på gång och jag har nästan fått färdigt på det stora arbetet jag höll på med, den ligger och väntar på att jag ska ha funderat färdigt på hur armarna ska vara...





Presentation

Här läser ni om en 6-barns Häxmamma där livet verkligen gått upp & ner med trassel av garn & stickningar.

Startblogg

Startblogg.se
Visitkort till bloggen

Fråga mig

20 besvarade frågor

Omröstning

Tycker ni om musik på blogg, hemsidor?
 Ja
 Nej
 Kanske

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Musik

Bloglovin1

Gratis godis


Ovido - Quiz & Flashcards