Häxmamman i Jämtland med sitt vimsiga & stickiga liv

Alla inlägg den 4 mars 2009

Av Häxmamman med - 4 mars 2009 16:32




Idag är en dag då jag känner mig fruktansvärt ensam, inte ensam från vänner, familj men ensamheten inombords...


Idag har jag en sådan där känsla att ingen tycker om mig, jag känner mig äcklig, besudlad och övergiven...


Man kanske inte tror att man kan låta kärlek till andra människor försvinna, jag blev bortvald och jag valde bort...


Men vi valde bort av olika skäl...


För att jag inte kunde glömma och förlåta, för att jag ville inte glömma och förlåta...


Jag gjorde det av kärlek, kärlek till mina barn och även till er andra som inte vet att det har hänt något som man inte kan förlåta en människa för...


Jag bryr mig inte om mig egentligen, men det finns människor som inte är värdig längre att använda släktskapet till vackra ord...


Att vi människor är så rädda för sanningen att vi väljer bort, barn, barnbarn, kusiner, morföräldrar, ja alla, så helt plötsligt så är man en liten liten skara kvar...


Vi som får kämpa för rätten, rätten att leva ett notmalt liv...


Det finns människor som har skadat andra och det känner inte ens skam, de som skyddar dessa människor känner ingen skam...


För många år sedan så var vi många som hade viljan att ta upp kampen men vi kunde inte, vi visade hänsyn till en människa som var allvarligt sjuk och den dagen han var borta kunde vi ta upp kampen igen...


Vad som hände, ja, jag blev ensam om att ta upp denna kamp, jag är inte perfekt, jag säger som jag gjort förut, jag är den som är allra minst perfekt i den här världen...


Jag har aldrig sagt att jag är bättre än någon annan av dessa människor jag talar om...


Jag har aldrig haft den makten att låtsas som om man inte fanns, det som är så konstigt att det som hänt har gjort att ni har glömt allt jag har gjort för er...


Jag har ljugit i så många år för er skull, varit tyst, ni vet vad som skulle ha hänt om jag har talat tidigare...


Jag har (hade) en syster som fyller år nu i April men vad kan jag göra åt det, hon fyller 20 och jag törs inte ens att gratulera henne...


Vad är äkta kärlek, är det inte till en son, dotter, sambo, föräldrar, syskon, mor och farföräldrar...


Jo jag älskar mina barn och det är därför jag vet att jag har valt rätt väg, en väg som ska visa att man inte kan behandla andra människor hur som helst...


Ni tror att ni kan avstyra den här kampen med att bara låtsas som om jag inte finns...


Men en sak ska jag lära er att låtsas vara osynlig det har jag varit under de gånger det har varit kaotiskt i mitt liv och jag VET att det inte fungerar, för att det ska fungera så måste den människan inte finnas mer...


Det har jag förstått, tror ni inte att jag har prövat att avleda min egen skäl många gånger för snart ett år sedan då kampen började...


Men det finns någon där uppe som inte vill att jag ska komma dit än eller så är det helt enkelt att inte de vill ha mig heller...


Men vad ni än tror eller säger så har jag gjort allt det här för äkta kärleks skull och jag undrar vad ni anser vad kärlek är...



 


Av Häxmamman med - 4 mars 2009 10:29

Igår morse, kom min dotter upp för källartrappen, hon har sitt rum i källaren men sover på övervåningen i en våningssäng...


Men eftersom pojkvännen kom i fredags så vill de sova i hennes rum och de tog ner en madrass och allt som behövs...


Allt var bra ända tills i igår morse...


Men igår så kom hon och såg alldeles förstörd ut och grät hysteriskt, hon sa nått om myror och jag hastade bara förbi för att jag pratade i tele och jag sa lite om att det är ibland hemskt att drömma...

 

Men hon lugnade inte ner sig så till slut avslutade jag samtalet och pratade riktigt med henne medans jag gick till källaren för att hänga tvätt...


Där stod en förskräckt pojkvän och då gick det upp ett ljus i min virrpanna vad min dotter sagt...


När hon vaknade så det första hon såg var en massa svartmyror som kröp på sin pojkvän, hon hade viftat till han och det var myror på golvet och madrassen...


När jag kom in till hennes rum så ser jag hundratals med

svartmyror NU!!!

 

vi har haft problem med svartmyror under våren och sommaren men inte vid den här tiden, troligen så har det funnits något ägg och det har kläckts under madrassen där det legat, har väl blivit varmt och gott där och så plusgrader igår...


Jag trodde vi fått bort dom men ack så vi bedrog oss, det har aldrig funnits i hennes rum förut och hon har sovit där med så vad tusan är det nu då...


man vill ju inte direkt ha något gift mor myrorna i hennes rum så nu blir det krig mellan mig och myrorna...

 

men jag ska säga att jag kunde inte låta bli att skratta, jag kan bara tänka mig deras miner, men jag skulle bli lika hysterisk själv...


Jag vill även gratta hella för att hon har fått ett jobb


Här är till dig Hella...



Presentation

Här läser ni om en 6-barns Häxmamma där livet verkligen gått upp & ner med trassel av garn & stickningar.

Startblogg

Startblogg.se
Visitkort till bloggen

Fråga mig

20 besvarade frågor

Omröstning

Tycker ni om musik på blogg, hemsidor?
 Ja
 Nej
 Kanske

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Musik

Bloglovin1

Gratis godis


Skapa flashcards