Häxmamman i Jämtland med sitt vimsiga & stickiga liv

Alla inlägg den 27 februari 2009

Av Häxmamman med - 27 februari 2009 19:20

Dagen goa sol fick jag idag av kristina, en go och glad f.d Jämtlänning 

En mammas tankar & funderingar

kika in på en go och fin blogg...


Tack snälla du för dagen sol

Av Häxmamman med - 27 februari 2009 14:48

 


Vaknade kl halv sex i morse, idag är en sådan dag då jag känner att jag vill ge upp då det gäller min medicinsug...


Har haft migrän i flera dagar, det kommer med ett zick-zack mönster för ögonen så kommer den huvudvärken.

En Anervan som enligt läkare man inte skriver ut idag, varför inte det?

Doktorn sa idag prova det och det, men vad tror dom, jag har har haft migrän sedan jag var 11 år, jag har nog prövat det som går, till och med naturmedicin, homeopat, akupunktur, hypnos och alla dess mediciner...


Anervan har varit den mesta hjälpta men då är biverkningar yrsel och illamående, huvudvärken ger också illamående...


Men så tänker jag, Treo Comp var hjälplig men gav inte den biverkningen som Anervan gör...

Men så får jag ingen för jag var beroende av det och ni ska veta att så tusan jag längtar efter det nu, jag vill ha, vill ha!!!

I morse drog jag sonen till bussen med

Snowracer och jag skulle skoja till det


Ops! Han tippade...

När han drog upp den så tippade mamma...

Slog sin stora rumpa, men ett gott skratt

från oss alla blev det...

Storrumapn blev full i snö *Hihi* Ompa Rompa!!!

Sonen ser fundersam ut...

Dottern tycker bussen tar lång tid...


Av Häxmamman med - 27 februari 2009 14:21


Sabina är en tjej som kämpar för en dödlig sjukdom,

hon har hudcancer malignt melanom.

Hon har två söta tjejer & en sambo och det sprudlar av livsglädje i Sabinas kamp.


Man kan både skratt och gråta när man följer med i hennes blogg, det är starkt av henne, familjen att kunna dela med

sig till oss andra om sin kamp


Klicka på bilden så kommer du till

Sabina


Av Häxmamman med - 27 februari 2009 12:09

 


Vill du bli road inför fredagen och få ett gott skratt så kika in hos

TJOLAHOPP SOFFPROPP

Av Häxmamman med - 27 februari 2009 08:16

I onsdags så var det en dag som blev kaotisk och sent så jag blev alldeles förvirrad, men en del dagar är så och det är väl tur att alla dagar inte är lika så det händer nått menar jag...


Barnen hade friluftsdag, men Albin fick stanna hemma för han hade varit vaken sedan halv fem så jag tänkte han orkar aldrig med skridskoåkning och sedan miniorerna...


Så jag bestämde att vi tar bussen ner till miniorerna kl1...


dagen började med överkokad choklad och det är så ROLIGT att torka upp, det sitter ju som, ja jag vet inte vad...


Lyckades i alla fall att packa dotterns ryggsäck och sonen och jag satt oss för att mysa en stund...


Vi for ner till miniorerna, jag hann på affären och kom tillbaka till församlingsgården då min mobil ringer, dotterns fröken ringer och säger att hon är på sjukstugan med två andra lärare för dottern hade krockat ihop med en kompis i slalombacken...


Inger från miniorerna skjutsade mig upp till sjukstugan där dottern ligger på britsen med full mundering...


Skickas till stans akut för eventuellt brott *Ledsen*


Där var det massor med folk som brutit hit och dit i backarna nu veckorna under sportlovet, ändå har inte vårt börjat än *Puh*

 

Men väntan var lång, vi var inne vid 4 och det hade hänt vid halv 2 tiden, vi fick ett rum och vänta, dottern fick smärtstillande...

Dottern och jag var oroliga att om det var ett benbrott så är hela sportlovet förstört för hon ska fara till Gräftåvallen på söndag med kompisar och ÅKA slalom förstås...

Vill visa NINA att min goa söta BARBASKÖN hänger med, dottern fick låna den som en turgubbe och den förde tröst med sig...


En slut mamma, men jag hade stickväskan med mig, en bok och så BARBASKÖN förstås...


Vi fick efter ett röntgenundersökning att det var inget brott men att hon skadat ledbandet och har ingen känsel nere i foten...


Det måste kollas upp om känseln för det är en gåta, men det kunde vara nerver som kommit i kläm för svullnad, får se på återbesöket efter sportlovet...


Natten blev lång, var hemm strax efter 12, tog min insomningstablett men kunde inte slå mig till ro så jag har sådana minnessekvenser att jag helt plötsligt var i köket, i soffan med täcke mm...


Jag blir utslagen av mina sovtabletter och får minnesluckor, men när jag är orolig i kroppen då blir det ett sådant här svassande på nätterna...


Somnade kl sex igårkväll och vaknade halv sex i morse, det ni *Ler*


Presentation

Här läser ni om en 6-barns Häxmamma där livet verkligen gått upp & ner med trassel av garn & stickningar.

Startblogg

Startblogg.se
Visitkort till bloggen

Fråga mig

20 besvarade frågor

Omröstning

Tycker ni om musik på blogg, hemsidor?
 Ja
 Nej
 Kanske

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7 8
9 10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Musik

Bloglovin1

Gratis godis


Ovido - Quiz & Flashcards