Häxmamman i Jämtland med sitt vimsiga & stickiga liv

Alla inlägg den 25 februari 2009

Av Häxmamman med - 25 februari 2009 11:25

Då jag var liten så fanns det en tant och farbror, jag tror farbrodern var släkt med honans pappa på något vis...


Jag sa Farbror E och Tant M, de fick heta så än idag när jag tänker eller pratar om de så säger jag så...


De hyrde en lägenhet av min honas pappa och jag minns att dit gick man ofta och fick en distans från det onda...


När de flyttade så fick jag möblera i en skrubb till mitt lilla krypin, där fanns en bärbar skivspelare som jag satt och spelade Barnen Hedenhös (enda skivan jag hade), skivspelaren var lika liten som en LP-skiva och hade grå botten med en mörkrött lock...

Jag samlade på lappar från almenackan och TantM sparade alltid åt mig och de hade jag i en ask där jag även förvarade mina klippdockor...

Tant M prenumenerade på Året Rund och Hemmets Veckotidning och det var klippdockor i dom, jag minns att jag hade Ingemar Stnmark, kungen osv...


Men när de gick bort så vet jag inte vart de tog vägen, tror nog att det blev slängt sorgligt nog...


Fast jag sitter här och minns att jag hade gott hos dom så fanns alltid rädslan för det onda, varför går ondskan rakt i mitt goda?


Om man blir glad för ett gott minne så minns man ändå det rädda barnet...

Ska snart fara med sonen på miniorerna, han fick vara hemma idag för han har varit vaken sedan 5 i morse och de skulle ha friluftsdag och det skulle han aldrig orka...


Trött jag med, har inte sovit mycket på sista tiden, hhjälps inte med medicinen...


Tror att det är för mycket oro i kroppen...



Presentation

Här läser ni om en 6-barns Häxmamma där livet verkligen gått upp & ner med trassel av garn & stickningar.

Startblogg

Startblogg.se
Visitkort till bloggen

Fråga mig

20 besvarade frågor

Omröstning

Tycker ni om musik på blogg, hemsidor?
 Ja
 Nej
 Kanske

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7 8
9 10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Musik

Bloglovin1

Gratis godis


Skapa flashcards