Häxmamman i Jämtland med sitt vimsiga & stickiga liv

Alla inlägg den 20 februari 2009

Av Häxmamman med - 20 februari 2009 20:58

Att jag är en tokig Häxmamma det har jag förstått länge och jag tänkte att jag skulle ta upp några exempel som LIKSOM  bara händer och jag är på plats...


Mina vänner, familjen har fått många gånger sig ett gott skratt, men jag kan tänka mig att det kan nog vara jobbigt för dom ibland för de skäms säkert över mig ganska ofta...


P.g.a mitt svammel, som det ofta blir så astår jag att ringa till myndigheter osv för det är ofta GALLAMATTIAS kommer utrullandes på min tunga eller jag kliver fel, snavar, river ner en halv butik mm...


* När det blev väldigt populärt med porslinsdockor för närmare 20 år sedan så var jag på en marknad i Lappland. Jag hamnade i en diskussion med den person som var med mig om det var äkta porslinsdockor i det där marknadståndet.


Jag stod fast vid att det var äkta men mitt sällskap sa att det var fejk, så jag tog stora säkra steg fram till ståndet, tog upp en docka...

OCH vad gör inte nötskalet jag...

Tar dockans huvud KNACKAR  den mot mina tänder och vänder mig om mot mina vänner och de fick se att det var äkta...


Förvånat ser jag en gubbe komma ilsket mot mig, han skriker åt mig att låta bli så jag inte förstör en...

Jag svarade helt kollugnt -Jag skulle bara kolla om den var äkta

Gubben ryter åt mig

-FÖR DET BEHÖVER DU VÄL INTE PRÖVA ATT KÄKA UPP DOCKAN!!!


Jag och mina vänner skämdes, jag tänkte aldrig på vad jag gjorde *Hihi*


* Det värsta jag vet är att tanka en bil, jag kan nog räkna på mina 2 händer hur ofta jag tankade men ibland så blev man ju tvungen...


Bråttomt iväg till jobbet, 3 mil ifrån, bodde i ett annat samhälle då, upp på macken och kliver ur...

*Ops* tanken på andra sidan bilen, SÅ jag kör runt till andra sidan, kliver ur och upptäcker att tanken fortfarande sitter på andra sidan...


Gör om proceduren ett flertal gånger...


JAG FATTADE INTE ATT JAG MÅSTE BACKA OCH BYTA SIDA PÅ BILEN...


Till slut kom mackägaren ut och frågade vad jag höll på med

-Taklocket hamnar aldrig på rätt sida svarade jag...

*Asgarv* från mackägaren och en suck och några ord om fruntimmer och bil...


Jag tog min bil och skamset for därfrån och GISSA vem som fick soppatorsk efter vägen...

IDAG så ringde jag banken, telebankens tjänst för att sätta n pengar till min äldsta dotter.

Jag brukar alltid skriva ett meddelande när jag sätter in pengar via internet, men nu skulle jag skynda mig att göra det medans jag var på affären och då blev det telebanken.


Handlar, hoppar in i bilen, sambon hade hämtat sonen på fritids...


I andra änden svara en karl och jag talar om vad jag vill...

SÅ frågar han om jag vill lämna ett meddelande, jag blev så ställd så jag tystnade och han frågade igen...


Jag täkte så det knakade, jag brukar skriva JAG ÄLSKAR DIG!


Men jag tänkte det kan jag ju inte säga det låter ju knäppt som om det vore till han och vad skulle sambon säga om han hörde att jag sa det i tele till en okänd man...


Då UTBRISTER jag


-PUSS OCH KRAM


*Tystnad*


PUSS OCH KRAM sa jag igen

-Det lär du inte ha hört många gånger säger jag...


-Jo då säger han, av min flickvän...


Det lät som om jag självsäkert menade till han, den stackaren behövde lite uppmuntran...

Min sambo satt bredvid och skrattade...

Nu för tiden när jag har börjat med insomingstablett så säger min sambo att jag snarkar något kopiöst och jag säger att det är bara han som snarkar...


Han spelade in mig härom natten och jäsiken vad jag kan *Haha*

Jag skrattade igår när han spelade upp det, det kommer på bloggen bara jag kan ordna till det *Hihi*

Nu ska jag gå och lägga mig, har migrän och tagit medicin för det så jag mår illa och är sååå trött...


God natt och sov så sött...

Av Häxmamman med - 20 februari 2009 20:43

En till utmaing från URMODERN



Denna utmaning handlar om Mat.Man ser om dom 5 rätterna man själv INTE tycker om
är ätbara för 5 andra.

Detta är mina 5 maträtter som jag klarar mej utan.

1. Fiskbullar
Levrgryta
3.Fiskpinnar
4.Havregrynsgröt
5.Välling av alla dess slag

Urk, detta skulle jag inte ens äta för 1 miljon!!!!!!

Nu skickar jag denna utmaning vidare till dessa 5 bloggare:

Cattha

Charlottas

Loppido

Gussilago

Aforia


Jag är förväntansfull att få se vad ni inte tycker om *Ler*


Eftersom jag lagt in så lite bilder på sistonde så ska jag komma med en nu men det är inget stickat för jag har ett stort projekt på gång som jag inte vill avslöja, blir det bra så är det ett nytt mönster på gång.


Men till bilden igen, jag poppade popcorn till mina barn härom kvällen och så här ser det ut hemma hos oss när jag poppar...

Av Häxmamman med - 20 februari 2009 19:50

 


Har får två utmaningar från URMODERN


Första utmaningen är denna:

1: leta reda på din bästa bild
2:Publisera den och berätta om bilden
3:Skicka utmaningen vidare till så många du vill
4:Lämna en komentar till dom du utmanar


Hm, jag skäms Eva för att jag glömt bort dessa utmaningar men nu kommer den i alla fall...

Bilden föreställer min äldsta son på Nyårsafton när vi är ute och skjuter raketer, då det började att brinna i mitt hår.

Det var kallt ute men min son lade sig på skotern som min äldsta dotters killkompis äger.

För det märks att vi hade skoj *Ler*


2:a Utmaningen
REGLER:
Bloggaren skriver ner svar på 10 frågor om  det egna jaget,vem man är
De som blir utmanade skriver ett eget blogginlägg med sina svar
I slutet av inlägget utmanar du tre personer som du länkar till

1: Säg tre ställen du brukar besöka på internet
   bloggare, ÖP,sticksidor
2: sjunger du hemma el i duschen
   ibland
3: kan du spela något instrument
 Flöjt,Piano
4: Hur mycke tid lägger du ner på bloggandet per dag ungefär
    beror alldeles på,det är olika från dag till dag så det kan jag inte svara på
5:Vilken "kändis" läser el har du läst mest av som bloggar
    Ingen
6:Någon känd person som du anser vara sympatisk o trevlig,en favorit

Nanne Grönvall
    7:Alla samlar på något,Vad samlar du på
   Garn
8:Du måste välja - är du Mes eller Tuffing

Musffing
   9:Humor är roligt,Nämn någon du gärna ser rl lyssnar på
   Ingen speciell

10:Nämn ett intresse du har som är lite annorlunda el Udda
     Kan inte

Jag Utmanar:

En snäll Poppe

Gussilago

Loppido

Fnix

Yllegarnet


Ska bli skojigt att få se er bild och era svar/Ha det gott

Presentation

Här läser ni om en 6-barns Häxmamma där livet verkligen gått upp & ner med trassel av garn & stickningar.

Startblogg

Startblogg.se
Visitkort till bloggen

Fråga mig

20 besvarade frågor

Omröstning

Tycker ni om musik på blogg, hemsidor?
 Ja
 Nej
 Kanske

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7 8
9 10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Musik

Bloglovin1

Gratis godis


Ovido - Quiz & Flashcards