Häxmamman i Jämtland med sitt vimsiga & stickiga liv

Alla inlägg den 22 januari 2009

Av Häxmamman med - 22 januari 2009 20:23



 Om du vill kan du kopiera den här

länken och lägg in den på din blogg




Av Häxmamman med - 22 januari 2009 19:25

 


Jag måste bara ta upp om detta, jag kände mig så LEDSEN igår när jag lyssnade på radion om gravida kvinnor som måste dricka alkohol...


-Ja, men 1 glas vin i månaden osv gör nog inte så mycket, det är gott och det är si och så...


De försvarar sig till max de gravida som dricker alkohol, jag har 6 barn och jag har aldrig druckit alkohol när jag har varit gravid och jag har aldrig tänkt tanken...


Om jag är gravid så är jag gravid och då ska man undvika det som kan vara farligt för barnet, eller...

Man får info från barnmorskan vad man ska undvika som gravid och det är inklusive ALKOHOL...


Man ska undvika vissa mediciner, viss fisk osv...

Hur gör dom med detta, likadant, tänker likadant och kan tänka sig att äta den fisk och medicin som inte är bra för barnet...


Jag tänkte, jag som har haft migrän sedan jag var 11 år och jag har stark medicin som jag måste ta men jag har undvikit till och med det när jag varit gravid fast migränen plågat mig i flera dagar...


SKA då inte gravida kunna låta bli ALKOHOL...


Min mening, hm, jag hoppas att jag inte sårar någon nu, jag vet ju inte hur mina bloggvänner har gjort så det kanske finns någon av er som har förtärt alkohol under era graviditeter...


Jag vill inte såra någon eller se ner på någon alla gör sina val, jag vill bara ställa frågan och få ett vettigt svar, varför man inte kan vara utan...



Nej jag ska sluta nu det här inlägget för det kan bli hur långt som helst men för mig är det en gåta vad är det som gör att begäret är så stort att man inte kan låta bli alkohol under en graviditet...


Jag känner till ett barn som har alkoholskador och det kan inte vara så roligt för barnet när de förstår vad det beror på...

Läs mer här om barn som får alkoholskador >>>>


Ha en trevlig kväll alla...

Presentation

Här läser ni om en 6-barns Häxmamma där livet verkligen gått upp & ner med trassel av garn & stickningar.

Startblogg

Startblogg.se
Visitkort till bloggen

Fråga mig

20 besvarade frågor

Omröstning

Tycker ni om musik på blogg, hemsidor?
 Ja
 Nej
 Kanske

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Musik

Bloglovin1

Gratis godis


Ovido - Quiz & Flashcards