Häxmamman i Jämtland med sitt vimsiga & stickiga liv

Alla inlägg den 15 januari 2009

Av Häxmamman med - 15 januari 2009 19:31

 


Vad är det som gör mig annorlunda, vad är det som gör andra annorlunda, vi är skapta för att överleva, för att fortplanta.


Vad är det som gör att vi skadar andra människor, vi hånar, vi slår, vi mobbar våra egna medmänniskor.


Jag blev upprörd ikväll, jag såg en bild, det var inte bilden som upprörde mig, det var människornas reaktion.


Jag ska inte änglaförklara mig, jag har nog varit mycket ironisk hur människor har sett ut eller något annat som har gjort att dom har varit annorlunda.


Jag anser inte att det är en ursäkt att säga att jag har blivit bättre, men det är bättre att komma till insikt och bättra sig och förstå varför jag har varit så.


Har man dåligt självförtroende och mår väldigt dåligt så kan man reagera med att gå till attack mot andra människor.


Jag vet att många tycker att jag är annorlunda än de, men vem säger att de gör rätt och jag gör fel?

Vem säger att de inte annorlunda och jag är som man ska vara?


Men vem vet hur man ska vara, jo bara den som skapade oss människor, den personen måste ha vetat vem som var man ska vara.


Men kan någon definiera, hur är man när man är som man ska vara?


Skratta ni, jag är då så oklok och jag vill vara så oklok att jag vill inte veta hur man ska vara, för jag vill vara som jag är.

Jag har redan från småbarnsben fått känna på ensamhet, mobbing, alkholism, övergrepp.


Det var ingen som såg då, det var ingen som ville se då, det fanns ingen medmänsklighet då.


Därför så med det här inlägget vill jag tillägga till alla som känner sig ensam, ledsen, utanför, illa behandlad och utsatt för hån.


Jag tänker på er, jag bryr mig om er och jag ger er dessa ord för att ni ska känna er behövd och värdefull...

Kram från Häxmamman


Av Häxmamman med - 15 januari 2009 09:23


Klicka på bilden så kommer du till mönstret

Presentation

Här läser ni om en 6-barns Häxmamma där livet verkligen gått upp & ner med trassel av garn & stickningar.

Startblogg

Startblogg.se
Visitkort till bloggen

Fråga mig

20 besvarade frågor

Omröstning

Tycker ni om musik på blogg, hemsidor?
 Ja
 Nej
 Kanske

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Musik

Bloglovin1

Gratis godis


Ovido - Quiz & Flashcards