Häxmamman i Jämtland med sitt vimsiga & stickiga liv

Alla inlägg under december 2008

Av Häxmamman med - 3 december 2008 10:05


Önskelista till tomten


Enbart har en utmaning enbart länk Till Lucia

När jag läste detta så tänkte jag utmana andra att länka denna text till sin blogg och samtidigt ge ett bidrag till "Den jävla idioten"



Har du redan gett bidrag så kan du väl ändå vara vänlig att föra denna utmaing vidare


Jag utmanar:

CHRISTA

CARP-DIEM 

CHARLOTTAS

URMODERN

 PÄRLMUDDEN



Du som inte blivit utmanad får gärna ändå

länka och en slant skänka




En juldikt från Häxstickade mamman

Jag själv är inte mycket för paket, jag vill se barnen öppna och deras lek.

Jag har önskningar som ska ändra vår värld så att vi bli lärd.

Visa kärlek och medkänsla för andra, vi ska inte som egoist vandra.

Många barn får ofta lida, smäll och skinet svida, livet leker inte alltid för barnen det är många som aldrig får kramen.

Många har en jul som inte är kul.

Övergrepp, droger, misshandel och Alkohol

kan deras jul präglas, tårarna är det enda paket de får.

Jag vet att min önskan är stor

men jag vet hur det är när sorgen gror.




Ännu en önskan jag har, är att vi ska kunna bota sjukdom som barnen har.

Ett barn som sjukdom bära, vad har vi av det som vi bör lära.

Hjälp mig att få andra att samma väg vandra.

Tänk om vi kunde lämna bidrag till "Den jävla idioten" så sänker vi cancerkvoten.

Tänk att skänka en dag av ditt liv det vore för de ett jättekliv.

Lägga all energi på ömhet, kärlek och omtänksamhet,

gå fram till den närmaste och ge kinden en smek.

Visa medkänsla och tala om att denna är värdefull ,

det ger en värme och hjärtat blir varmt av gull.





Ta bort egoism för den är så trist,

Vad får vi ut av den ingenting visst.

Jag önskar inget annat, vill inte köpa saker

som jag sedan för mig själv klandrar.

Vem kan tänka på Paket som är hårda och mjuka

när det finns de som inte får uppleva smek och lek

och de som är sjuka.





Kära Tomten!

Nu har jag min önska berättat

nu är det du som bara kan denna uträtta.

Jag är vuxen och stor men jag

ändå på dig tror.

Jag hoppas att många min önskelista för vidare

så får barnen chansen att leva mildare.

Läs Leva idag om Madde

och om den "Jävla idioten"

sedan kan du hjälpa att sänka cancerkvoten.




Jag vet att jag aldrig önskan av tomten får

det är vi människor som måste tänka

att vi slanten skänka

innan vi vänder oss om och bara går.





Tack på förhand/Kram från Dockmamman


Av Häxmamman med - 2 december 2008 12:07


Den här bilden fick jag av Eva och jag

tackar för den det värmer gott


Jag tycker verkligen att ni ska kika in till henne och se vad fina ljuslyktor hon gjort, jag hoppas att hon tar med sig dom till Jamtli julmarknad där vi ska stå från fre-sön.


Det hotas om kallt men vi har ett element som ska värma och jag vet att det fungerar, men vi har haft fotogenkamin förut och den värmer jättemycket men jag törs inte använda den nu när inte A är med jag lär fjutta eld på hela boden då...

 

Har nu hunnit med att sticka och sy ihop lite grejer...


Jag fick för mig att jag skulle sticka något toffelliknande men det blev strumpor, men det är nog bara innestrumpor...


Nallen vi vann på Fruruvik den fick vara modell för poncon jag stickat och så har jag stickat sådan där tubstrumpa (snurrig är den) vriden och det blev till slut knästrumpor...


Mössa till en arbetskompis åt äldsta dottern



Happ, julskyltning var det i söndags nere på Hammarn (Hammarstrand) och först ville jag inte åka men sonen ville och jag ångrar mig inte...


Känslan att få gå på julskyltning med snö och det snöade rejält, mycket stånd tycker jag då och mycket mycket folk...

Det var så att man blev nostalgisk och tänkte på barndomens skyltsöndagar i Kälarne...


Den var stor ett tag men nu vet jag inte, det finns knappt en affär där så det lär väl inte vara nått...


Jag minns att vi hade nått som hette Kälarnedagen och då var det parad genom byn med folk som gjort ploj i kortegen...


Varför kan en hel by nästan dö ut...


Hur blir det med fiskodlingen, försvinner den då är alla minnen borta sedan sin barndom, jag minns när kundgen var och invigde fiskodlingen vilket ståhej...


De till och med asfalterade den lilla bit från huvudvägen ner till fiskodlingen för att han skulle komma...


Det var tider det...


Stackars Kälarne...

 

Och Hammarstrand ser ut att blomstra, det kan vara tack vare våra gubbar i "Allt för byn"


Bra, heja Hammarn...


Äsch, nu pratar jag bara på, ska nog ringa upp en kompis som frågar om jag aldrig är hemma...


Undra vart jag är när hon ringer för det slår aldrig fel att jag missar samtal, MEN något som ger mig huvudbry det är att jag helt plötsligt glömde hur man avmaskar för tån på en strumpa...


Jag satt och avmaskade och när det var sista avmaskningen då kunde jag helt plötsligt inte????


Nu ligger den där den ligger *Förvånad*


Men jag är jag och jag är som jag är *Hihi*




Av Häxmamman med - 1 december 2008 09:11

 


Sonen fick julpyssel av 2 tjejkompisar i födelsedagspresent, perfekt eftersom sonen tycker så mycket om pyssel


En liten bild på mina Rolf Lidberg tomtar, här ska min julstad stå längre framöver.


Mina barn gjorde loppisfynd förra året och hittade denna fina ljusstake, annars brukar jag ha en vanlig med mossa mm...


Min glöggmuggssamling och glöggskålar från Världsnaturfonden, jag köper varje år för det är bara där de finns.

tänkt att den dagen jag har till alla 6 barnen så ska var och en få ett set.


Inget speciellt skrivet just nu men kommer igen, ska ut och läsa hos andra en stund medans jag börjar på ett par tofflor...


Av Häxmamman med - 1 december 2008 06:17


Det har varit en intensiv vecka & helg så huvudet står just nu på skaft men lite på sned.


I tisdags kväll hände något som gjorde att jag trodde att jag skulle behöva  uppleva en av mina döttrars död.


Det slutade med ambualnsfärd & sjukhusvistelse, ingen visste vad det berodde på det som hände i nästan 2 timmar & det skrämde oss alla rejält, min sambo jobbade kvällskift nästan 5 mil härifrån.

Jag tackar våra vänner (grannar) som kom snabbt till undsättning & hjälpte mig med de andra uppskärrade barnen...


På fredagen fyllde yngste sonen 6 år & det blev kalas på lördag med 14 barn, men det var otroligt bra kalas.

4 tjejer var till och med bjudna fast A hade bestämt sig för bara killar, men han har tjejkompisar så jag tyckte han kunde gott bjuda dom.

 

Det kanske gör att de andra killkompisarna kanske vågar bjuda tjejer på sina kalas framöver.


Söndag var det julskyltning och det har vräkt ner snö nu jag är inte säker men lördag och hela söndag, men det är nästan så jag tror att det även kom i fredags, så det är mycket snö.


Det var en vacker kväll.


När vi kom fram till 4 vägs korsningen vid Hammarstrand så var det marschaller tända därifrån och ända bort till Time.

Det var så fint när man kom mot bron.


En perfekt julskyltning, rejält snöfall och mycket snö och jag tror det var så länge sedan jag har sett så mycket folk på samhället.


Men när jag kom hem hade det börjat värka i bröstkorgen och ryggen, automatiskt kröker jag på ryggen för att inte synas när jag är bland folk och nu blev det i flera timmar.


Det där är nått jag verkligen måste lära mig, att sträcka på mig, men det blir som ångest.

Kvällen slutade med besök, glögg & pepparkakor för att fira in advent.


Kom inte i säng förrän vid halv 2, kunde inte sova, får sova en stund under dagen.


Har hunnit med lite stickaningar med...



Presentation

Här läser ni om en 6-barns Häxmamma där livet verkligen gått upp & ner med trassel av garn & stickningar.

Startblogg

Startblogg.se
Visitkort till bloggen

Fråga mig

20 besvarade frågor

Omröstning

Tycker ni om musik på blogg, hemsidor?
 Ja
 Nej
 Kanske

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Musik

Bloglovin1

Gratis godis


Skapa flashcards