Häxmamman i Jämtland med sitt vimsiga & stickiga liv

Alla inlägg den 22 december 2008

Av Häxmamman med - 22 december 2008 12:16

 


Vad konstigt allt känns för mig, i år har jag valt

bort ting som gör mig sorgsen men ändå så ger det mig en

sorts glädje för att jag är så stark...


Jag har börjat förstå hur min framtid kommer att vara, men det är lång väg kvar...

När man valt bort kärlek till någon som man egentligen ska älska eller älskar än...


Hur konstigt låter det, man måste välja bort falsk kärlek, falsk ömhet, ja allt som inte är verkligt...


Nu är det snart jul, det går upp och ner, jag bär mitt hjärta försiktigt i min hand för den ska visa vägen till äkta kärlek...


Jag kommer att få en underbarn jul fast sorgen är så stor av förlust och eget dåligt självförtroende...


Jag har mycket att tillföra men man glömmer i de svåra stunder och när man vet att man är bortvald av de som ska älska mig...


Är det jag eller dom som valt bort, kanske det är ömsesidigt?


Men saknar de mig eller önskar de mig död, jag har sårat dom med att berätta sanningen...


Det är en sanning som ska rädda oss om de bara tänker efter, vi måste komma ifrån detta mörker och börja leva som man ska leva...


Jag ska fira jul med de som jag älskar mest och de som älskar mig, undra om ni kommer att tänka på mig och om det är goda tankar, eller har ni helt glömt att det finns en storasyster eller dotter?


Jag vet att jag kommer att tänka på dom men inte med hat utan saknad, jag kan inte hata...


Jag vet att andra människor som skadar andra har troligen haft en barndom som de inte skulle behöva uppleva...


Jag har bestämt mig, sorgen ska inte få tynga mig, jag ska ha en bra så bra jul...


Kram från sorgsen Storasyster


Presentation

Här läser ni om en 6-barns Häxmamma där livet verkligen gått upp & ner med trassel av garn & stickningar.

Startblogg

Startblogg.se
Visitkort till bloggen

Fråga mig

20 besvarade frågor

Omröstning

Tycker ni om musik på blogg, hemsidor?
 Ja
 Nej
 Kanske

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Musik

Bloglovin1

Gratis godis


Ovido - Quiz & Flashcards