Häxmamman i Jämtland med sitt vimsiga & stickiga liv

Alla inlägg den 26 november 2008

Av Häxmamman med - 26 november 2008 10:20



Jaha, vad är kl 10.20, hm skrev det senaste inlägget 06.22 och jag kände mig tror jag som man ska, eller...


Nu sitter jag här och åter igen Borderlineanpassad.


Borderlinehäxan, det är jag, det är jag.


Jag skrek, sparkade i snön och sk*t fullkomligt att åka till min psykolog och så kan ni tänka er vad som kommer från ögonen.


Jag gick hem i ren frustration, satt mig och jag tycker att jag är rent hemsk häxa.


Varför är jag så dum varför kan jag inte förstå hur man ska leva???


När det blir missuppfatningar, när jag fattar ord som kränkande så bara svänger det, jag kan inte hindra det.


Men jag försökte bete mig normalt (inom parantes, vad är normalt) men så var det nått som sårade mig och då känner jag mig kränkt och jag tror att jag bar göra fel.


Hjälp!


Hur lever man normalt, vad är normalt.


Jag är inte normal.


Jag är jag och jag är ledsen att jag är som jag är.


Jag nskar mig långt långt bort där jag inte behöver besära någon med den som jag är.



Av Häxmamman med - 26 november 2008 06:22

 


Hur ska man leva, vem har rätt och vem har fel?


Varför ska jag ha rätt, varför ska du ha rätt?


Ingen har väl rätt i detta fall av dårskap som vi inte kan ordna upp.


Det är väl så att upplevelserna och tolerans ligger på olika nivåer hos olika individer.


Men man får inte håna en annans människas upplevelse, för det är inte du som upplevt just de händelserna och känslorna.


Vad är det som gör att vi är så rädd för att handla i situationer som är egentligen så vanliga företelser?


Hur kan man sitta och säga att det är fel så länge det drabbar andra.


Jag har accepterat just här och nu, jag ska leva livet ut, men jag kan inte lova hur mina tankar är om några timmar eller dagar, år.


Jag undrar om de önskar mig död, ja det tror jag, för det vore enklare för då behöver de inte vara rädd för mig.


Eller inte rädd för mig, det är sanningen de är rädda för.


Jag är en överlevare.


I 40 år har jag levat och kämpat, kämpat ensam som barn ska jag då inte kunna kämpa som vuxen?


Jag är inte ensam om sådant här, men ändå så känner jag mig så ensam i skälen.


Men idag älskar jag världen.


Jag är en överlevare/Kram

Presentation

Här läser ni om en 6-barns Häxmamma där livet verkligen gått upp & ner med trassel av garn & stickningar.

Startblogg

Startblogg.se
Visitkort till bloggen

Fråga mig

20 besvarade frågor

Omröstning

Tycker ni om musik på blogg, hemsidor?
 Ja
 Nej
 Kanske

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Musik

Bloglovin1

Gratis godis


Skapa flashcards