Häxmamman i Jämtland med sitt vimsiga & stickiga liv

Alla inlägg den 6 november 2008

Av Häxmamman med - 6 november 2008 18:36

 



Äntligen har jag fått till bilder på någon stickning...

Nu ska jag göra en halsduk till det också, egentligen så skulle det bara bli

2 tröjor till ett tvillingpar, men det blev så mycket garn över så då tänkte jag mig ett

Par strumpor

Och det blev

En mössa

Och det blev

Ett par vantar som bara tummen som inte är färdig

Och det blir

En halsduk

 Också


Ändå kommer det att finnas lite garn kvar

men mina ideér är slut *Ler*

Hemmagjord Milkshake bjöd sambon på igår.

jordgubssmak...


Av Häxmamman med - 6 november 2008 17:55




Sonen i Lillskogen


En trevlig men mörk kväll...


Hu, vad spännande det var för barnen att få gå i Lillskogen på stigen med tända marschaller...




Sonen fick syn på spindlarna i skogen



 Vilket spindelnät

 



 Och spöken fanns det


En frågerunda hade de ordnat och många var utklädda...


En varm eldstad där man kunde värma sig och kunde grilla korv...


Häxan prövade hugga sin dotter

Jag tackar alla som ordnade allt för jag har inte kunnat ställa upp något  det ger en dåligt samvete, men mår man inte bra och ligger på sjukhuset så kan man inte göra så mycket.


Känner inte riktigt för att träffa folk egentligen, det är skönt att bara få vara hemma efter en lång tid borta...


Nu är jag så där i igen, vem säger att jag behöver förklara mig *Suck*


Bara jag själv...


Men en mysig kväll var det/Tack alla...



Av Häxmamman med - 6 november 2008 08:52


När jag föddes var min pappa 19 år och jag tror han

gjorde lumpen då...


Jag har flera kort där jag är tillsammans med pappa och vi ser så lyckliga ut, jag tror faktiskt min pappa älskar mig för den jag är...




Min pappa drack mycket när jag var liten, men det gjorde många föräldrar på den tiden, det var liksom varldagssocialitet...


Min pappa arbetade mycket, var inte mycket hemma fram till att jag var 11 år, då vi flyttade och stannade på samma ställe för en gång skull...




Jag vet att många pratar om att det var/är så jobbigt att föräldrarna dricker och jag håller med om det...


När det uppstår bråk, men ofta var det oprovicerat bråk, pappa började aldrig ett bråk...


Jag tyckte alltid synd om min pappa, framförallt när han druckit MEN vad jag upplevde så klagade han aldrig...




Men med att jag tyckte synd om han så har jag fått med mig i mina förhållande att ta hand om dom när de är bakfulla...


De får ligga, jag servar dom osv för jag tycker synd om dom, varför det kan jag inte förstå men det är bara så...


Jag hade hemligheter med pappa...




Inga farliga, men för att undvika bråk så hemlighetshöll vi saker för att jag förstod fast jag egentligen inte skulle gjort det vid den åldern att en del saker måste man göra som vuxen...


Som när han var ensam med oss barn för den andre jobbade och -Sa till pappa att han inte skulle fara och jobba utan vara hemma med oss barn för en gång skull, han fick inte ha mig som barnvakt...



Men jag kan avslöja med stort A, jag tyckte synd om pappa sådana gånger för han hade egen firma och klart att man behövde jobba mer då...


Så många gånger satt jag barnvakt utan att vi avslöjade det till någon annan...



 Jag vill säga till pappa...


Att jag älskar dig av hela mitt hjärta...


Visst är det sorgligt att många år försvann med alkohol, men jag förstår och jag älskar dig vare sig utan alkohol eller inte...



Du har tagit hand om mig som jag anser, den pappa jag vill ha, jag skulle inte för allt i världen vilja byta bort dig...


Nu vet jag att du är nykter och varit det ett tag och jag är så stolt över dig, men jag förstår vilken kamp man måste utfärda för att övervinna, men det kanske känns bättre när du vet...



Jag har alltid varit din flicka...



Jag har alltid älskat dig fast vi för några år sedan bråkade i tele och du ska veta pappa, de hårda ord jag sade till dig då ångrar jag så mycket för de var inte menad till dig...


Men när man inte törs att att tala till den som förkänar det så är det de som man älskar mest som får ta törnarna och det är hemskt men som sagt jag ångrar de hårda ord jag sade...



Jag hoppas att du kan förlåta mig för det...


Jag älskar dig/Din äldsta dotter

Presentation

Här läser ni om en 6-barns Häxmamma där livet verkligen gått upp & ner med trassel av garn & stickningar.

Startblogg

Startblogg.se
Visitkort till bloggen

Fråga mig

20 besvarade frågor

Omröstning

Tycker ni om musik på blogg, hemsidor?
 Ja
 Nej
 Kanske

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Musik

Bloglovin1

Gratis godis


Ovido - Quiz & Flashcards