Häxmamman i Jämtland med sitt vimsiga & stickiga liv

Alla inlägg den 2 november 2008

Av Häxmamman med - 2 november 2008 13:04

Jag har blivit utmanad av


Peter PC Carlsson


Som har en otroligt bra blogg...


Jag ska berätta sju alldagliga och lite oväntade saker om mig själv.

1. Jag tror om jag hänger tvätten på ett visst sätt så händer inga farliga saker då kan jag känna mig säker...



2. Jag har bestämt mig för att överleva utan vissa människor



3. Måste alltid ha flera stickningar med mig ifall det skulle hända oförutsägda händelser som gör att vi inte åker hem.



4. Jag måste alltid ha flera lampor tänd på natten för jag är så mörkrädd, jag tror på spöken


5. Jag är rädd för att människor inte ska tycka om mig, jag vill att alla ska tycka om mig.



6. Jag är blind på ett öga och för 3½ år sedan så miste jag körkortet för jag såg sämre på det ögat jag ser, har inget avståndsbedömning.



7. Jag har ingen släkt på min mammas sida längre för jag har tagit avstånd från dom...



Jag i min tur utmanar:
STICKBLOGG "URMODERN"  

STICKBLOGG "CHARLOTTAS "  

STICKBLOGG "CARP-DIEM " 

♥ ~♥ LOPPIDO♥ ~♥  

♥ ~♥ GUSSILAGO♥ ~♥  

♥ ~♥ CHRISTA♥ ~♥  

POPPE

Av Häxmamman med - 2 november 2008 10:19



Igår så ville min inte se mig som vanlig häxa utan nu skulle jag måla mig som häxa

(spöka ut mig mer än vanligt)






SE MITT BLINDA HÖGRA ÖGA

HÄXÖGA





Han och jag målade oss och han ville att vi skulle göra arga miner, jag som alltid ser så arg ut på alla kort och nu kunde jag inte riktigt...



DEMONEN SKRÄMMER OSS





Men om man uppmärksammar mitt högra öga på de flesta kort så blir det alltid en gul ljuskägla där...



HÄXAN ÄR VÄRRE ÄN VANLIGT




Jag har försökt att få bort det med retuschering men det fungerar inte utan det är menigen att det ska vara så...


Jag är blind på det ögat så frågan är om det kanske beror på det...



STACKAR MIN FAMILJ SOM HAR EN HÄXA I

FAMILJEN



Ett J*vulens öga!!


Inte vet jag, men vad säger ni?



Senare på kvällen så bestämde vi oss för att far till kyrkogården och tända lyktor, annars brukar vi fara till Hällesjö där vi har några som vi tänder för men vi for till Ragundas kyrka istället...



AKTA ER NU TAR JAG ER, BUUUU!!!



Det är så fint när det är tänt på kvällen när man går där i mörkret...


Vi tände i den jättefina minneslunden...


De hade gjort en fin, det såg ut som en julgran, den stod med massor med tända lyktor vid minnelunden...


Vi var runt och gick ner till min bästa vänninas grav, men hon fanns inte där, det var hennes sons gravsten och vid sidan om hennes mor och far men de har INTE lagt min vännina där...


Jag tror att hennes bror (som hon inte gillade) bestämt att inte lägga hon vid sin sons grav men det var ju hennes önskemål...


Det är så där när man inte har en släkt som inte accepterar en som man är och gör precis som dom vill med en...



KOLLA IN MINA TÄNDER




Men vi tände lyktor vid hennes sons, mor och fars grav, det tror jag hon velat och hon fick ljus i minneslunden...


Sonen var fundersam och ställde en mass frågor...


* Han undrade om min vännina låg bredvid eller ovanpå sin son om hon skulle ligga där?


* Han undrade varför han inte fått gå på hennes begravning, nästa gång hon dör då ska han gå på hennes begravning...


* Han undrade om ljusen for till himlen på natten så de döda fick dom?


* Han frågade vem som hämtade dom?


Så ville han gå in till kyrkan där det var gudstjänst...


Jag och sonen gick in och stod vid dörren...




BLEV LIKADANT MED ÖGAT FAST JAG

HADE GLASÖGON PÅ MIG




Precis så var det minnesstunden för alla som avlidit under året och de tände ljus framme vid altaret...


Så sade de B:s namn och A sa till mig att han hörde att han sagt och frågade om vi saknade henne, mina tårar kom och jag talade om att hon har det bra nu hos sin son, mor och far så vi får vara glada för det...


Vi gick ut och och så sa han hur vet B att vi saknar henne?


Så inte vet jag om det är bra att säga så men jag sa att hon sitter i himlen och tittar på oss...


Då frågar han hur och när man fick vingar?


Men jag kom på att jag kunde inte svara på alla hans frågor så jag sa att hans miniorfröknar får svara på det på Onsdag...


När jag sätter mig i bilen så kom jag på


Vi var fortfarande utklädd till häxa och demon


och så såg vi ut inne i kyrkan bland folk




MEN JAG HAR INTE VETT ATT SKÄMMAS

I SÅDANA SITUATIONER DET HÄR HADE B GILLAT OM

HON FUNNTS HOS MIG




OPS!!






En kommentar till mitt eget inlägg om Lördagen:



Det är så att jag har inga hämningar på att roa andra, jag kan sjunga, spexa, klä ut mig och jag kan kläa mig utmärkande när jag ska ut bland folk...



Jag tror det har med min Borderline att göra, för egentligen så är jag en blyg person men det är som att om jag ändå ska bland folk så kan jag lika gärna jag något spex av nått slag för jag tror att folk pratar om mig ändå...



Och då kan jag få roligt på köpet om det

ändå ska pratas

Av Häxmamman med - 2 november 2008 09:50



HÄRLIGT SPÖKLIGT UTE PÅ VÅR GÅRD







Har inte en aning om det är fredag eller lördag som man ska gå Bus eller Godis...



Men i alla fall så gick min yngste son och hans kompis A och knackade dörr i kvarteret.



 A & A PÅ VÅR BRO, HUVA!!






Eftersom det var så mörkt så följde jag med dom, fast vi har en egen väg igenom byn så det är ingen fara med trafiken, men jag löjliga mamman ville inte att de skulle gå själva.




HEMSKA SPÖKEN






De blev överlyckliga att få spöka.




A VISAR SIG FÖR OSS INNAN HAN GÅR UT





Men sedan när sminken skulle bort, de hade självlysande färg i ansiktet och svarta målade ögon, läppar och svart nagellack.




Men de såg för härliga ut...






 VEM ÄR DET SOM BANCKAR PÅ MIN DÖRR??




 




Min mellersta dotter J var bjuden på Halooween disco i Ammer som 2 klasskompisar ordnat.




SMINKAD TILL HALOOWEEN

(HAR SJÄLVLYSANDE FÄRG I ANSIKTET)






J:s kompis F kom hit och skulle sova hos oss...



J:s kompis C från Kälarne ringde och frågade om hon fick sova över och J ringde sina kompisar som hade festen och frågade om de fick ta med sig C och det gick bra...





GLADA MINER INNAN PARTYT

(HAR SJÄLVLYSANDE FÄRG I ANSIKTET)






Jag vill tacka kompisarna och föräldrarna jättemycket för att C fick komma med det var otroligt snällt

Tack...




P,A och jag pratade, drack kaffe och vi planerade att åka på badhuset i Östersund nästa månad...




Så säger min sambo att han och A hade varit dit, men så tusan att jag kommer ihåg att de har varit dit.




Ect har tagit bort det minnet, det är så mycket jag har glömte dessa 5 månader och inte är det bättre *Ler*





Vi hade fixat lite Halooween pynt, lyktor, häxa, ballonger, pumpa som ska se ut som den spyr, bloddricka med äckliga godisar i, spindel, orm och dödskallegodisar att äta osv...




HÄR HAR DOM SATT MIG BLAND ALLT ANNAT

SPÖKSAKER





 HÄRLIGA PUMPOR PÅ BRON





VÅR PUMPA KRÄKS






VÅR KATT BLIXTEN VAR FUNDERSAM







Våra bästa grannar skojade med barnen när de knackade på där, när han öppnade dörren så hade han en mask på sig och de var flera av dom som blev rädd *Skratt*




Det var fredagen det...

Presentation

Här läser ni om en 6-barns Häxmamma där livet verkligen gått upp & ner med trassel av garn & stickningar.

Startblogg

Startblogg.se
Visitkort till bloggen

Fråga mig

20 besvarade frågor

Omröstning

Tycker ni om musik på blogg, hemsidor?
 Ja
 Nej
 Kanske

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Musik

Bloglovin1

Gratis godis


Skapa flashcards