Häxmamman i Jämtland med sitt vimsiga & stickiga liv

Alla inlägg under oktober 2008

Av Häxmamman med - 13 oktober 2008 22:54

Skriven av Dockmamman i Jämtland

Av Häxmamman med - 13 oktober 2008 22:36

Nu kommer lite stickat...



 





Vantarna till dottern är äntligen trådarna fästad nu och så har jag stickat klart en tröja, det ska bli en likadan fast i rosa den kommer strax...






Av Häxmamman med - 13 oktober 2008 22:23





Min son har tjatat länge på denna dryck, en rolig kommentar han sa innan jag köpte den...


-Men mamma, den kommer att göra mig så stark, precis så här, titta på mina muskler *Ler*


Men när vi idag satt på busstationen och väntade så öppnade jag en dryck och vad händer...


han spottar och fräser och han kunde med häpnad säga till mig

-Mamma, jag vill nog inte bli stark *Skratt*

Av Häxmamman med - 12 oktober 2008 07:37

God morgon alla!


Jag började med en varm koppa kaffe som min dotter J var så vänlig och bryggde. Tack min goa dotter...






Satte mig och läste Expressen och fick mig ett gott skratt, h'r fick man erfara att det finns de som g;r vad som helst i en skilsm'ssa.

 Efter 40 år tillsammans bestämde sig det gifta paret för att separera.
Men varken mannen eller kvinnan ville skiljas från huset.
Lösningen blev att såga itu det gemensamma hemmet,

Se artikel





Hihi





Jag har f[tt ett problem min dator kan inte g;ra A med en rund ring ovan, O med prickar ovan, A med prickar ovanp[.


Vad har jag lyckat med nu d[

Av Häxmamman med - 11 oktober 2008 23:37

 




Varför kan livet ta en sådan vändning, det är som om det bara susar där ute bland träden och jag påverkas olikt från stund till stund.

Det kan vara från dag till dag, timme från timme, minut till minut, sekund till sekund.






Varför kan inte mitt liv vara enklare, vad är det som gör att mitt liv tar dena vändning, det vet jag och det vet andra, men varför ska det påverka mig på det här viset, att det ändras så snabbt.





Jag blir ledsen, inåtvänd, fundersam, vaksam, skeptisk.





Jag vet varför det blir så men jag måste vara försiktig, vara aktsam om vad jag säger eller gör.


Jag vet att jag inte gjort fel och jag vet att jag inte gör fel, men ändå så är det jag som ska tystas.


Men jag vaet att, fast jag är tyst så har jag gjort rätt, men ändå så gråter jag inombords av en sorg.


Saknaden efter det man haft och vet att jag har valts bort för att jag har gjort det som måste göras.


Men de som valt bort mig har även valts bort av mig så ni förlorar lika mycket som jag fast ni är fler och jag är en.






Jag vet inte om ni känner sorg eller hat, jag känner inget hat.






För vem skulle med glädje välja bort de som man älskar men för att överleva så måste man göra detta val.


Ni ska veta att det är inget val man gör med glädje.


Att välja bort de man älskar/älskat för att veta att ens egen familj ska överleva ett helt liv med glädje och utan faror det är inget som man bara gör över en minuts tänkande.






Det kändes som om jag satt med en pistol vid mitt huvud och precis som jag tryckte av så ångrade jag mig och då vet alla som jag att det är försent...






Det valet gjorde jag mot dessa människor, fast jag visste vad som var rätt eller fel så tog det mig flera flera år innan jag för det första tordes tala om det.


När jag vågade och fick prata med andra som även som jag har fått gjort liknande val som jag så tog det mig ett halvt år innan jag tordes att ta det steget fullt ut...






Jag känner mig både lättad men ändå ledsen för det är mycket man går miste om när det slutar så här...






Men jag har de som förstår, tror på mig och mina barn, älskar mig och jag har nått så långt i min kamp att jag ser ett hopp...



Av Häxmamman med - 11 oktober 2008 23:28


Lyssnar till Nazaret "Love hurt"






När man ibland känner att man är lite tänkande som jag kan vara, djupt tänkande, jag tänkte idag att jag måste vara den mest påverkningsbara när det gäller att gråta för andra människors skull.


Jag blir så påverkad av andra människors livsöden så jag kan känna mig ledsen för deras skull i flera timmar fast jag inte ens vet vem det är.





Är det fler som känner som jag eller är jag ensam om att känna så, jag ser det inte som en nackdel, men när jag läser eller hör andras berättelser så vill jag göra så mycket och jag hoppas att ni andra även kan ge en tanke till alla som drabbas eller kommer att drabbas av cancer.





Jag känner mig djupt rörd av dessa kvinnor som delat med sig sina historier, det är starkt gjort av dom.





 




Jag tänker på det tunga jag har i mitt bagage, det är egentligen inget i jämfört med en sjukdom där man blir tvungen att kämpa för sitt liv.

Komma hem till familjen och tala om att man har en svår sjukdom och de ska alla gå med en oro om hur allt ska bli.





Jag har en annan kamp som inte påverkar mitt mående på samma vis, men med det jag har fått vara med om har gjort mig till en god medmäniska.




 




Jag har alltid försökt förstå andra människor och jag tycker om att vara snäll, jag försöker att vara till hands, jag vill försöka vara en axel att luta sig mot.


Jag hoppas att jag är en god människa...





God natt





Av Häxmamman med - 10 oktober 2008 09:57


Jag har varit in på en del bloggar och läst där kvinnor berättar om sin cancer och jag vill länka till dom så kanske vi får en inblick hur det kan vara eller är, då kanske fler lämnar bidrag till forskningen.



Bloggar som jag högaktar för deras berättelser, de har det svårt och ändå är de så starka att de delar med sig sin berättelse/Tack



En tonårings kamp mot cancer




En resa i ett främmande land




bc-busan




Stinas blogg





Pysans tankar






Presentation

Här läser ni om en 6-barns Häxmamma där livet verkligen gått upp & ner med trassel av garn & stickningar.

Startblogg

Startblogg.se
Visitkort till bloggen

Fråga mig

20 besvarade frågor

Omröstning

Tycker ni om musik på blogg, hemsidor?
 Ja
 Nej
 Kanske

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15
16
17 18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Musik

Bloglovin1

Gratis godis


Skapa flashcards