Häxmamman i Jämtland med sitt vimsiga & stickiga liv

Alla inlägg den 15 oktober 2008

Av Häxmamman med - 15 oktober 2008 13:17

 


nu är mössan färdig som jag vill ge till en bloggvän, jag vill ge henne en mössa för jag tycker så mycket om hennes blogg och hon kämpar på med sin sjukdom...


Eftersom jag känner att jag inte kan göra så mycket, så tänkte jag att en mössa kan jag göra...



Tänker på dig min bloggvän...

Av Häxmamman med - 15 oktober 2008 06:40


Igår så vaknade min son med att han ville inte gå till skolan för han ville sova, inte ovanligt direkt.

Deras skola hade under helgen inbrott och han var eld och lågor när han berättade det på måndagen efter skolan hur tjuvarna hade tagit bla en dator så de kunde inte låna böcker och att polisen varit på skolan under dagen.







Så igår morse sa han till mig




-Jag hoppas att tjuvarna har tagit skolan

-Varför då sa jag.

-Då slipper jag att gå i skolan och får sova, för det är när jag inte får sova som jag bar blir arg.

-Men hur ska de ha kunnat tjuvat skolan då, det går inte

-Jo, de sågar isär golven och tar lyftkranar och lyfter upp skolan.


*Ler*





En dag när jag följde med till skolan på morgonen då frågade





-Är det du som bestämmer att jag måste gå i skolan

-Nej

-är det fröknarna

-Nej, det är några tanter och farbröder som sitter i något som kallar regering

-Då ska jag ringa dom när jag kommer hem och säga att jag vill inte lära mig läsa och skriva

-Då får man inget jobb

-Men jag ska jobba på samma jobb som pappa, jag ska bara köra sparkcykel och då kan man inte skriva och jag lärde mig inte att cykla i en bok, för det var pappa som lärde mig det


*Ler*





I April så dog en en fin vännina till mig och

en kväll så frågade han mig:





-Varför fick inte jag gå på B begravning?

-Jag tyckte det inte var nått för barn, man sitter och är ledsen och det är inget för barn.

-Men nästa gång hon dör då ska jag gå på begravningen




Tänk om man vore som barn...




Jag tycker det är skoj med alla deras funderingar...






**************************************************





För en gång skull tog vi oss på bibilioteket igår och jag fann några böcker åt mig själv, har kommit in i en bokslukar tid, jag måste läsa medans jag stickar för jag kan inte bara sticka eller läsa var för sig...




Blev förvånad att det fanns fortsättningar på den "Vita Masajen" Läste den för ett bra tag sedan så jag har nog glömt det mesta, men har lånat nu fortsättningarna, rekomenderarar att läsa dessa böcker men börja med "Vita Masajen"



Jag är väldigt mycket för att läsa verklighetsbaserade böcker, allt från de som berättar om sin barndom som varit svår med misshandel, krig, alkolism, övergrepp osv...




Har hittat mycket om Irland och England hur det var på 40-50-Talet för oäkta barn eller föräldralösa barn, de som hamnade på bla Magdalenatvätterierna: Nunneklosterna, det var illa hur det förekom på dessa kloster för barnen och det är inte så många år sedan...





Håller på att sticka en mössa som en gåva till en av bloggvännerna och är nästan färdig, har valt en en otroligt fin lilafärg i Alpacka och stickar i dubbelt garn...




Min son hade lovat mig en teckning som han skulle göra i skolan med Askungen och den blev så fin och det blev en med fåglar som motiv...






















När vi klev av bussen igår på hemmaplan så skulle vi gå över 87:an och sonen snavar och gör en hemsk vurpa mitt ute på vägbanan, slog sig rejält på knä, men eftersom det var på vägbanan han ramlade så var jag tvungen att dra upp han och tvinga han att gå på de onda knäna intill vägkanten, jag hade  väska, ryggsäck och en påse full med biblioteksböcker att bära med så jag kunde inte bära han...





Han grät för det gjorde ont och jag blev så illa berörd över att jag tvingat han att gå men det kunde komma långtradare eller bil och de kör inte sakta på 87:an, nu är det 90 men de kör oftast fortare för det är raka och det är omkörningar där så jag försökte förklara för han varför han var tvungen att gå...





Idag ska jag tillbaka till sjukhuset och träffa dr i morgon och på fredag så då blir det eventuellt utskrivning...





Snart fyller L 15 år och jag tänker på vad man ska hitta på i present, ska ringa till pappan och hennes farmor och höra om vi ska slå ihop och höra vad de funderat på...



Ja det var min dag igår och det var en bra dag...




Presentation

Här läser ni om en 6-barns Häxmamma där livet verkligen gått upp & ner med trassel av garn & stickningar.

Startblogg

Startblogg.se
Visitkort till bloggen

Fråga mig

20 besvarade frågor

Omröstning

Tycker ni om musik på blogg, hemsidor?
 Ja
 Nej
 Kanske

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15
16
17 18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Musik

Bloglovin1

Gratis godis


Ovido - Quiz & Flashcards