Häxmamman i Jämtland med sitt vimsiga & stickiga liv

Alla inlägg den 24 augusti 2008

Av Häxmamman med - 24 augusti 2008 14:12

 


Jag har aldrig gillat surströmming förrän de kom ut med surströmmingsosten då började jag att äta surströmming med och i år har jag hunnit med två ggr...


Min yngsta blev förkyld för några dagar sedan med hög feber och igår så for vi ner till affären och då frågade han sin pappa -Vad ska vi äta idag? Pappan skojade med han och sa att vi skulle äta surströmming...


Sonen sa -Blaj, och tillägger -Det är kankse surströmmingslukten som gjort mig sjuk *Ler*


Pappan sade då -Men vi som då äter surströmmingen måste väl bli ännu sjukare?


Sonen svarade då enkelt -Men ni är vuxen...


Skojigt tänkande tycker jag från min son...


HIhihi

Av Häxmamman med - 24 augusti 2008 14:03

Idag så firar vi min 11 årings födelsedag fast hon fyller inte förrän på tisdag, men då är inte jag hemma utan på sjukhuset, har gjort en smaskig smörgåstårta för det var hennes önskemål...


Det känns hårt i en mammas hjärta när man inte kan vara med på hennes dag men vi gjorde som vi brukar på födelsedagarna, vi väkte henne med sång "Ja må hon leva" och tårta på säng och presenter förståss, dom ska jag sedan ge en bild på för det var ett stort paket och ett litet...


Jag har permis ända tills i morgon för min yngsta börjar på förskoleklass och jag vill vara med på hans första dag, problemet är att jag har fått problem att närvara vid en stor folksamling men jag har en medicin som gör att jag får mindre ångest och det är bra...


Min yngste fick sig ett getingstick på sin ena fot alldeles nyss och det blev ett litet sår och uppsvullet...


Ska alldeles strax ner till älven och fiska och grilla korv, det är så skönt att sitta där vid vattnet och bara filosofera och förståss har jag stickningen med mig...



Presentation

Här läser ni om en 6-barns Häxmamma där livet verkligen gått upp & ner med trassel av garn & stickningar.

Startblogg

Startblogg.se
Visitkort till bloggen

Fråga mig

20 besvarade frågor

Omröstning

Tycker ni om musik på blogg, hemsidor?
 Ja
 Nej
 Kanske

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Musik

Bloglovin1

Gratis godis


Skapa flashcards