Häxmamman i Jämtland med sitt vimsiga & stickiga liv

Alla inlägg under mars 2008

Av Häxmamman med - 20 mars 2008 07:06


Fina färger tycker jag att det blev, få se vad det blir av med den.

Den är stickad i M&K mohair ett härligt garn.

Tänkte mig en brun likadant mönster men det pärlor på får se va det blir kanske ingenting heller för man ska ju trä på dessa pärlor *Ler*


Påsken blir:

Skärtorsdag: Jag & min vännina ska in till Östersund, hon ska till dietisten och jag till medicn och så blir det lite handlande.

Påskkärringar ska mina barn var.


Långfredag: Då är det pimpeltävling i Gammelänge och det här tillfället har jag väntat på för påskarna har varit så sena och varma att de flesta pimpeltävlingarna har blivit inställd men i år ska jag få prova för första gången på 7 år. Bara myspysa med familjen fast jag har bjudit in vår granne som är en missbrukare men har ingen familj.


Påskafton:

Vi och en annan familj denna dag åka skoter till älven och grilla korv


Påskadagen:Väntas främmande och eventuellt svärmor men någon kanske kommer i morgon så är det mer jämnfördelat.


Annandagpåsk: Samma som dagen innan.


Det här tycker jag om med påsken, jag vill ha vänner och familjen hos mig då denna högtid, likaså på midsommar men julen vill jag ha familjeärt.


Det tråkiga är att mina barn L och J åker till sin pappa och blir där på påsklovet *Suck*


Men det är inte mer än rätt de måste ju få vara hos sin pappa de var här nästan hela sportlovet...


Glad påsk


Av Häxmamman med - 20 mars 2008 07:02


Jag har stickat en vad som ska bli en dösskallemössa och en beställd potatishuva.

 

Jag har stickat och ska då sedan tova, nu har jag inget mönster att gå efter så det är bara att hålla tummana, går det bra så kan man kanske använda potatishuvan till tehuva.

 

Vi får se, det är inte så mycket tid till stickning nu men det blir lite.


Av Häxmamman med - 18 mars 2008 06:45


Nu har jag äntligen tagit mig så långt att jag har ordnat med vinnarna i sjaltävlingen.


Man fick skicka in två bidrag/man och så korades även en vinnare på den som gav bästa motiveringen av den sjal man tyckte mest om.


Vi tar vinnarna i sjaltävlingen först och då gick:


1:a pris Strumpstickorna

2:a pris Britt-Marie Larsson

3:e pris Strumpstickorna


Priset för bästa motivering gick till

Elaina


Det här var den motiveringen jag valde


Den i grått med liksom spån-korgsmönster va fin, den avlånga multikolorerade fick mig att tänka på en sago-drake. Men jag tyckte absolut bäst om va den stora regnbågssjalen!

Tänk att kunna svepa in sig i en generös regnbåge=helt magiskt! Skulle faktiskt behöva lite magi i mitt liv just nu.

Tror mig förstå att även Du haft uppförsbacke i motvind ett tag?

Men så äre ju här i livets berg-o-dal-bana: det går upp å ner. Hoppas att det vänder nu å att allt blir till det bättre.

Mer magi åt Folket...

=0)


Vinnarna har informerats...


Prisbilder kanske vinnarna lägger ut själv...

Av Häxmamman med - 17 mars 2008 10:20


Kunde inte låta bli att visa vad fin jag blev *Ler*


 



Av Häxmamman med - 17 mars 2008 09:44

nu har jag gjort det igen, jag skriver aldrig upp hur man gör, men det är så lätt att man bara stickar och stickar och så skriver man upp så bra från början, men glöööömmmmeeeerrrr så lätt.


Men det blev en hatt, jag ångrar mig nu att jag inte tog kort innan den tovades för den var lika stor som om trätt över en papperskasse över huvud och axlar.


Vantarna gick ända upp i armvecket på mig och var dubbelt så bred och de blev lite för små för min sambo...


Har nu gjort en potiatishuva och en dödskallemössa men inte tovat än men det ska bli bara jag fäst trådarna å det är det värsta jag vet *Ler*


Av Häxmamman med - 17 mars 2008 09:34



 

Tankar kring mänskligheten, nu lät det tungt och jag låter nästan som om jag ska proppagera för nått men så är det inte.

Jag bara funderar om mitt liv, jag har 6 barn jag har nått mitt halva liv och jag borde känna någonstanns att man har kommit i en harmoni med sitt liv, att man byggt upp ett tryggt hem både för sig och sin familj.Jag brukar fundera på vad jag skulle göra om jag fick 1 miljon, ? Ja, vad skulle jag göra, egentligen så behöver jag ingen miljon för jag har allt jag vill ha utom trygghet.Trygghet, kärlek, vänskap osv kan man inte köpa för alla pengar man har i världen.Men jag har vänner, jag har en som älskar mig och jag älskar han, jag har  barn, jag har hem men jag har ingen trygghet.



Tryggheten sitter för mig i mitt hjärta, vad kan rubba ens trygghet, mycket, för mig så är det de som man trodde inte kunde ta bort ens trygghet som gjorde/gjort det.De inskränkte vart man än var, hemma, borta. Ja vart som helst.



Tänk er någon som förföljer dig hela livet ut, lämnar dig aldrig, kränker dig, tar bort din livskvallité, tar bort det du egentligen borde vara men på något sätt så när de tog bor tryggheten så försvann mitt jag, för att lever inte jag som alla de som tagit mitt jag så är jag ingenting.



Ha det gott

Av Häxmamman med - 16 mars 2008 08:45


Igår var vi på pimpeltävling i Järsjön, ligger mot Sollefteå, det var min sambos jobb som ordnat det och jag ångrar mig inte nu att jag åkte.

Men när vi kom dit så var det så mycket folk och just nu så har jag lite svårt med den sociala biten när det är mycket folk.


Jag fick ångest, jag började skaka, den där rullgardinen for upp och ner och jag fick den där kända klumpen i halsen.

Jag vet inte varför det blir så, jo egentligen så vet jag det och det är det om att man har inget förtroende för människor.


Men nu skulle vi inte prata om det utan det var fisket. Vi gick ut på isen och det är jättegrunt där, jag kände ett napp men min sambo, jag och sonen fick ingen fisk.


Det bjöds på hamburgare, korv, dricka, kaffe och vilka prisbord det fanns och så en hemlig vinst till barnen.


Vi gick tillbaka för att fiska och jag satt och pimplade in i det sista men fick ingenting, drar upp kroken och får se *Snopet* det hade trasslat sig så det var inte alls konstigt att det inte kom ågon fisk där.


Men jag tyckte det var bara skojigt och viktigast för barnen och jag blev överskad för när de tre barn som fått fisk hade hämtat sitt pris så fick varje barn en lott som de barnen fick uppropat och de fick välja ett pris...


Tack Z-lyften för en rolig dag



Av Häxmamman med - 15 mars 2008 07:02

Idag så har Z-lyften sin årliga pimpling, det är mest för barn men det är roligt för vuxna med har jag hört för jag har inte varit iväg någon gång föut för jag har väntat till långfredagen då det är pimpeltävling i Gammelänge men det har sedan jag flyttat hit 01 varit 2-3 ggr för påsken har vait så sen och isen har inte hållit...


Efter det så far vi mot Långsele där min yngsta dotter J ska sjunga, de ska vara där hela dagen med flera barn och öva på sånger de inte sjungit förut och sedan uppträda då i kyrkan, jätte skojigt.

De r så duktiga människor våra församlingassistenter Susanne och Ludmilla och så inte glöma vår kantor Birgitta.


Sedan blir det nog kyrka i morgon med, då är det palmsöndag och vi har gått på den sedan A vairt ett år för han älskar just palmsöndag och då får man ett äkta palmblad med sig hem.


Det ska bli väldigt roligt alltihop.


Men det snöar sedan igår stora lapphandskar men det är inte så kallt och de ordnar eldar  på isen så man kan värma sig och 5 minus så det kanske inte är så blött...


Hör av mig ikväll om vi får en vinst...


Ha en bra dag

Presentation

Här läser ni om en 6-barns Häxmamma där livet verkligen gått upp & ner med trassel av garn & stickningar.

Startblogg

Startblogg.se
Visitkort till bloggen

Fråga mig

20 besvarade frågor

Omröstning

Tycker ni om musik på blogg, hemsidor?
 Ja
 Nej
 Kanske

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Musik

Bloglovin1

Gratis godis


Ovido - Quiz & Flashcards