Häxmamman i Jämtland med sitt vimsiga & stickiga liv

Alla inlägg under februari 2008

Av Häxmamman med - 5 februari 2008 10:27



Man ska äta semlor på fet-tisdagen. Egentligen. Men många har redan börjat mumsa i sig vetebullen med mandelmassa och grädde. Den är här igen. Semlan, alltså. Den svenska semlan. En vetebulle med mandelmassa och grädde. Så långt är nog alla svenskar överens om semlan. Men sedan delar sig åsikterna. Ska man äta den i tallrik med varm mjölk till? Eller ska man äta den som den är? Ska mandelmassan vara blandad med vispad grädde eller bröd eller inte blandad alls?

Man får göra som man vill så klart. Men den svenska semlan har en lång historia bakom sig.



Kan man äta för många semlor?

Ja, i alla fall står det i gamla skrifter att kung Adolf Fredrik, dog 1771 av att ha ätit för många. Han hade ätit för mycket hetvägg, surkål, kött och rovor, hummer, kaviar och champagne


Så tänk på att inte äta för mycket semlor, smaklig dag/Dockmamman

Av Häxmamman med - 4 februari 2008 20:06


Äsch!

Inget duktig på att rimma men jag har åter igen lyckats, jag ha gjort ännu mindre strumpor nu med häl och allt men det var kruxigt...

 

Men sedan så tänkte jag att jag ska prova att sicka den minsta jag kan och jag lyckades att sticka häl på den med men det är en barbie som får bära dom på sin fot...


Hittade till och med mitt Visakort ikväll det låg i en stickpåse, den har varit borta i flera veckor :-(

 

Sambon har opperarat tån idag så han är halt, ajaj, han opererade den andra för ca: år sedan och då blev det inflammerat...


Ha fick nu äta antibiotika en vecka först och nu en kur till och citodon och så foten i högt läge, så äntligen får jag skämma bort han lite...


Ha det s gott alla ni som läser här ikväll/Kram Dockmamman



Av Häxmamman med - 4 februari 2008 14:34


 

Jag har varit in till Sissi-mor och tagit uppmaningen från henne om att ge punkter på något som lyser upp mitt liv...


* Jag har en sambo som älskar och är snäll mot mig

* Jag har 6 barn som gör alltid mitt liv till en höjdpunkt

* Jag kan sticka & tova

* Jag har garn för flera år framöver

* Jag ska köpa biljetter för att åka och se på allt för byn

* Jag har mina vänner A & I

* Jag lever

* Jag mår bättre idag

* Jag ska ska ska bli frisk


Har ni lust så skriv ni med glada livspunkter i ditt liv/Kram Dockmamman


Av Häxmamman med - 3 februari 2008 22:02





Jag har informerat min sjalvän att det skulle komma i morogn eller på tisdag och det blir tisdag.

Jag hoppas att hon kommer att tycka om den, varm och go blev den och hon vet inte vem som stickat den än...



Av Häxmamman med - 2 februari 2008 22:08


 

Jag läste igenom mitt inlägg om pojken från Lofsdalen, jag har missat lite, jag tycker jättesynd om gossen som inte får åka och det är fel från båda vuxna parter som drar in barnen i debatten...

Ägaren använde barnet för att i princip att komma åt pengar medans mamman använde barnet för att ge ägaren dåligt samvete...


Det är tråkigt att det ska behöva vara så här, men som sagt man kan inte ge gratisskjutsar och är man skyldig pengar till någon som jag skrev jag kan inte skicka mitt barn på kiosken att köpa lördagsgodis med den meningen att det inte är barnet som är skyldig pengar.


Jag vet faktskt att det förekommer att föräldrar beställer saker på sina barn och många barn sitter redan hos kronofogden p.g.a sina föräldrar...


Men sedan att de inte låter barnen åka på skoltid ex. gymnastik och friluftsdagar det är ju inte klokt för det ingår i skolchemat och de kan de inte förbjuda då kan man ringa skolverket och anmäla det så får skolverket ta tag i det hela...


Nu enligt den här anläggningen så ska de som är under 8 år åka gratis  och då borde det väl kanske gälla för pojken, men hur det än är så måste föräldrarna betala för han om ca 2 år och hur blir det då?


Nu är jag där igen, jag ska inte lägga mig i men gör det ändå, men jag har 6 barn själv och de har aldrig fått något gratis fast jag har en pension på 5500kr och de är som sagt 6 st att dela på det som finns...


Nä nu slutar jag om det här för jag är ingen ond människa men jag tänker bara på om jag gjort likadant och det kan jag säga med handen på hjärtat att jag skulle inte det för jag skulle nog skämmas för att bråka när jag vet att det finns en skuld bakom det hela...


Hoppas att ingen blir arg på min predikan/Kram Dockmamman

Av Häxmamman med - 2 februari 2008 11:53


 

Åh, jag sitter och läser artikeln om pojken som inte får åka i slalombacken i Lofsdalen Jämtland

Många tycker att de som har anläggningen gjort fel men vadå? Är man skylldig pengar på ett ställe så kan man väl inte roa sig har jag fel?


Visst barnet rår inte för att pappan är skylldig bolaget pengar men det är väl inget barn om föräldrarna är skylldig pengar, det är väl ingen ursäkt.

Om jag har skulder vi säger på affären så kan jag ju inte skicka mina

barn att köpa lördagsgodis med de orden att det är inte barnet som har skulderna...


De har gått ut i tv och tidning för att deras 6 årige son blev nekad, men varför ska han få åka och ingen annan.

Det finns de som har det värre än att en pappa som konkursat, de finns de som inte har en pappa eller missbrukande föräldrar och vad får de barnen ingenting för de varken hörs eller syns eller så tittar vi ner på dom, eller hur?


De av någon borde i så fall få åka gratis osv osv inte där en vuxen människa står ochspelar på en vuxen samvete med att säga att det inte är barnet som har skulder utan pappa...


varför inte försöka vara på god hand och göra upp en delbetalning och kanske få pojken att åka ändå, betala båda sakerna samtidigt...


tycker ni att jag låter väldigt elak?



Läs artiklarna

Av Häxmamman med - 2 februari 2008 11:21


Här är korten på min dotter L när hon konfirmerade sig i Ragunda kyrka den 6:e Januari...





Av Häxmamman med - 2 februari 2008 09:13

Grattis min älskade son T som fyller år idag, vi kommer och äter tårta och presenten har du själv valt, pengar till tattuering...


Min yngste son ville att jag ska skulle sätta på mig den här för han tyckte jag ser ut som en trollgumma i den så då får jag väl jojka då olelolelololeloa...


Titta på mitt ena öga, det ögat är jag blind på och det ser värre ut när det var färgbild så därför tog jag bort färgen. Men jag provade att redigera det ögat men det gick inte...


Presentation

Här läser ni om en 6-barns Häxmamma där livet verkligen gått upp & ner med trassel av garn & stickningar.

Startblogg

Startblogg.se
Visitkort till bloggen

Fråga mig

20 besvarade frågor

Omröstning

Tycker ni om musik på blogg, hemsidor?
 Ja
 Nej
 Kanske

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Musik

Bloglovin1

Gratis godis


Skapa flashcards