Häxmamman i Jämtland med sitt vimsiga & stickiga liv

Alla inlägg under februari 2008

Av Häxmamman med - 15 februari 2008 10:46


En skojig tävling hos Fyrbarnsmamman.


Har alltid tyckt att sopskåp och slasken har varit det äckligaste jag nästan vet, det kan vara så illa att jag ibland hulkar för jag tycker det ser så äckligt ut, i yngre dagar var det värre för då kräktes jag som oftast när jag skull knyta soppåsen eller rengöra slasken...


Så här såg vårt sopskåp ut från början och min son håller med att det är snuskigt...


Sopskåp på botten blir så snuskigt äckliga, det spelar ingen roll hur mycket man skrubabr golvet så finns dessa äckliga ringar kvar efter flaskor.


Men se så bra min son fick till det när han klistrat upp alla hjärtan, vi har använt gammalt bänkpapper eller dyl och så korgen är en gammal väggampel för blommor, sonen bestämde vad som skulle finnas där och art det skulle sitta...


Det är med kärlek han gjorde detta fast "Alla Hjärtans dag" var igår...

 

Hoppas att ni blir inspererad av detta/Ha en bra dag

Av Häxmamman med - 15 februari 2008 09:24


Här har bortaboijn

samlat ihop oss så se alla deltagare här


Inte sååå mycket kvar men en bit till mål är det än men det gör inge om man kommer sist heller för det är bara roligt att delta, har aldrig varit speciellt bra på skidor men har tyckt om det ändå...

Ett minne poppade upp, när vi var små så var det vår morfar som var med oss barn och åkte skidor och skridskor och det tyckte vi var roligt.


Men när man åkte skidor så glömde han bort oss ibland och for fort iväg och där stod man lämnad i skogen men det var ju ingen fara för det var inte så långt från mormor och morfars hus.

Jag tycker att det var roliga minnen där vår morfar var med...


Min morfar var sportintressera kanske han skulle tycka om den här mössan...

Jag har inte en aning om var jag ska göra av den för här är det ingen som vill ha den.

Kanske ska lägga den i ett kuvert och skriva

Till Morfar

i

Himlen


Vem vet kanske den kommer fram...


Nä då det löser sig nog, kanske en tävling här på bloggen, jag får se...

Av Häxmamman med - 15 februari 2008 09:03


Vår "Alla Hjärtans Dag" blev inte igår som den brukar, annars brukar vi äta en tre rätters middag och köpa lite hjärtangodis att smaska på när vi ser på Bolibompa med barnen.


Men igår så var det som vanligt min hjärtddoktor dag, passande med hjärtdr på "Alla hjärtand dag" *Skratt*

Galghumor kallas det för...


Eftersom jag åker buss så startade jag dagen med att åka buss med sonen vid 8 och lämna han på dagis och så vidare med buss kl 10 mot stan.

Jag sov hela vägen in och var så dum så att jag satt mig på platsen bakom chaufören så folk såg mig när jag kom in och vad tror ni jag märker när jag vaknar.


JO, pest och pina, jag hade secklat och så säger chaufören till mig är jag går ut att jag

hade snarkat lite *Pinsamt*


Jaja, det är bra att kunna roa andra tycker jag, men jag skulle inte sova hade tagit med mig 3 stickningar som inte var riktigt färdig, men de blev inte färdig igår heller.


Var hos dr i 3 timmar igår, de har u tagit en massa prov och så har jag fått gjort cykeltest, ekg, röntgen eller om det var ultraljud på hjärtat och fått prata med en dr om medicinering...


Jag var så trött och slut efter detta men lovat T att hälsa på för hon ligger fortfarande kvar med lille Liam BESÖK Liam08Thea04 HÄR...


Jag tror att de har legat där i snart 2 månader för hon fick ligga på bb i 2 veckor innan hon fick.

Men har vuxi på sig från 1470?gr till över 2000gr så det är en lite stor kille *Ler*


Men lilla goa mamman T ser så tärd ut och det tar väldigt när man ligger så där på sjukhus och så orolig för barnet för han har varit svag och sjuk och så är han sjuk fortfarande i en njure och det ska opereras i Uppsala när han är tillräckligt stor och frisk...


Men vi skulle ta och äta middg på sjukhuset så vi ställde oss i kön och där håller T och jag på att skratt ihjäl oss...


Snacka om Dockmamman i ett nötskal, när jag står och häller upp maten så upptäcker jag att jag har ingen tallrik men nu blev det inte så mycket mat på brickan bara en liten fläck men ändå!!!


Ja, ja tillbaka till det jag blev så glad över, innan jag åkte hem så köpte jag STORA biskvier till oss alla eftersom jag sade till om att vi skippar i tårtan.


Jag kom hem och på bordet står nykokt kaffe och de är i muggar där en är till mig och en till A.

 

Det fick vi av barnen och barnen fick små chokladhjärtan av oss...


Kan man bli lyckligare


Älskar er alla mina barn/Kram Mamma


Av Häxmamman med - 14 februari 2008 21:16

GÖR EN KÄRLEKSFULL HANDLING MOT DIG SJÄLV IDAG!!!




Jag utmanar ALLA som läser det här, att skriva ett kärleksbrev till sig själv <3  Läs mitt kärleksbrev till mig själv!


Jag själv är utmanad av

Leva

Sissi-mor


Glöm inte att lämna en kommentar när du gjort det och länka till dig så att jag kan gå in och läsa vad du skrivit :)


Med värme och kärlek

/Dockmamman*alla har rätt till kärlek*

Av Häxmamman med - 14 februari 2008 21:08


Kärleksbrev till Dockmamman från Dockmamman!



När jag träffade dig så var du så ledsen på något vis, du var inte riktigt glad och det syntes på dina ögon och munnen, inte så att du knep ihop munnen och ögonen utan det bar syntes vilken tyngd du bar på.


Du hade inget självförtroende utan satt alltid upp garden i försvar så fort du trodde att någon ville dig illa och det trodde du ofta. Det märktes att tilliten till någon människa fanns inte och på det viset så blev du mycket ensam och det blev svårt att komma in dig på livet.



Du såg dig själv som offer och du tröstade dig med att ex äta massor med godsaker mm...

Du grät ofta och trodde att du var ensam på jorden du förstod inte varför, det var ju du själv som gjorde dig ensam p.g.a din misstro mot andra människor.

Visst ska du var ledsen, arg, misstänksam men det kan man inte vara hela livet och det insåg du själv efter ditt ungefär halva liv.



Idag när jag träffar dig kära Dockmamman så sprudlar du av livsglädje, du har blivit en kvinna igen, du målar dig du klär dig fint och du tycker framförallt om dig själv.

Du skadar inte dig själv, du älskar dig som du är nu. Du kan se dig i spegeln och säga att det du åstadkommit blev bra.



Det du stickar, det är så fina grejer kan du nu säga du har lärt dig min kära Dockmamma att de som klagar är avundsjuk och de lever i sin självömkan.

Förstår du hur mycket du betyder för mig, du ger så mycket av din kärlek och ditt mod. Tänk att idag kunna säga -Nej! Tänk att tala om för någon att det där skadar mig eller andra, Det där ogillar jag men framförallt att våga säga att man älskar sig själv är det bästa.



Du ger kärlek utan gränser och utan baktanke det finns alltid tid över till kärlek från dig.


Det är ju för dig och ingen annan du har lärt dig att det inte är ditt fel om andra mår dåligt och du har lärt dig att du kan inte bara ge och ge utan att få något tillbaka...

Ger man allt av sin själ och sitt hjärta så måste man någon gång få tillbaka annars så tynar man långsamt bort och det har du lärt dig att sålla bort energitjuvar.




Du är det finaste jag vet, du är det dyraste i världen.
Du är som stjärnorna, som vindarna, som vågorna,
som fåglarna, som blommorna på marken.


Du är min ledstjärna och vän, du är min tro, mitt hopp, min kärlek.
Du är mitt blod och mina lungor, mina ögon, mina skuldror,
mina händer och mitt hjärta.


Friheten är ditt vackra namn, vänskapen är din stolta moder,
rättvisan är din broder, freden är din syster,
kampen är din fader framtiden ditt ansvar.


Ja du är det finaste jag vet, du är det dyraste i världen.
Du är som stjärnorna, som vindarna, som vågorna,
som fåglarna, som blommorna på marken.



Ja, svårt att skriva ett käleksbrev till sig själv eftersom man har svårt att sätta sig själv i första hand men jag tror att jag lyckades...




Av Häxmamman med - 13 februari 2008 23:49

Kamelikram ska ni ha alla som besöker mig eller oss ska jag säga.

Jag vill även tacka alla uppmuntrande ord då det har varit jobbiga stunder och så alla skojiga och roliga kommentarer.


OCH alla stickvänner, hoppas att ni förstår hur värdefulla och duktiga ni är, tänk vilka konstnärer vi är alla.

Vare sig vi stickar

  • Avigt
  • Rät
  • Krokigt
  • Håligt
  • Brokigt
  • Avancerade mönster
  • Nybörjare
  • medel
  • Proffs

Så är vi alla stickare och lika duktiga, för var och en är på sitt område duktig och alla är vi nybörjare och den stickning jag gör är jag proffs på och stickningen du gör är du proffs på...


SER ni, jag kan aldrig avsluta i tid det bara kommer mer och mer...


Bla bla bla bla från morgon och kväll!


Kram på Alla hjärtans dag/Dockmamman

Av Häxmamman med - 13 februari 2008 23:23

 


När man sådana dagar som denna är nog många ensam, men ensam behöver inte betyda att man är ensam från familj, vänner & släkt.


Ensamhet kan man i alla fall uppleva, fast man har människor som älskar en runt omkring sig så känner man att det är något som saknas.


Jag har aldrig tagit kärlek för givet, jag har aldrig tagit för givet att jag duger som jag är, jag har aldrig tagit givet att någon ska tycka om mig.


Jag tror inte jag har skadat eller sårat någon med vilja och har jag det då vill jag att man talar om det.

Jag vet att jag kan såra väldigt tillbaka när någon sårar mig eller skadar mig på något vis..


Jag säger att då får man ge samma behandling tillbaka som den andre, som jag brukar säga till barnen när de är elaka mot varandra -Man behandlar andra som de behandlar mig.


Men om jag har eller om jag nu gör det, skadar någon annan så kanske man ska konfrontera mig och fråga vad de gjort istället för att säga att det är jag som förändrats...


Visst förändras alla, åtmindstonde så växer man upp och inser att man har halva livet kvar att leva och då kommer man till insikt -Varför må dåligt resten av livet, jag vill inte ligga pöå dödsbädden och säga -Vad jag ångrade mig ditt & datt.


Jag vill kunna säga -åh vilket underbart liv och vad jag älskade mitt liv...


Jag kan inte säga att andra människor ska göra som jag, det jag säger är för mig, vi är fullt kapabla att säga ifrån vad som är bra och inte bra för oss...


Men ibland så måste även en vuxen människa vara så hård att till och med säga till sina egna barn, saker som jag inte tycker om vill jag påverka mina barn. Alltid kan man inte göra det men vissa saker är man bara tvungen...


Jag har kommit på ikväll att jag älskar så mycket saker som jag bara har räknat upp i tidigar inlägg.


Jag är så glad för det, jag hade andra värderingar ett tag, låtsaskärlek och påtvingad ödmjukhet är något jag har ofta levat på och det är väl inget liv för någon.


Jag är glad att jag är den jag är idag och faktiskt så har jag förstått att jag har de som ÄLSKAR mig med *Ler*

Av Häxmamman med - 13 februari 2008 21:49


Åh, jag är sååå nöjd med jag vill kalla den hatten jag kände mig sååå lycklig över den och stoltserade nere på Hammarn (Hammarstrand) idag.


Jag hoppas att Nattugglan ser alla fina kommentarer ni skrivit eller så akn ni besöka henne på sin stickblogg.

 

Jag var som sagt ute i blåsväder idag, alltså blåsväder i träden, inget annat och det var tur att jag hade denna goniga hatt för det snartblåste någe så kopiöst så vi gatt å håll i oss i busstången.


Sonen tyckte det var mindre roligt han ville gå hem igen men då han har en sådan tjurig mamma som vill på byn för å äta en rosa groda så vad kan han då göra mer än att säga att han vill ha en han med...


Ni förstår väl att jag skojar, eller?


Nä, det är så att vårbank stänger kl 2 och då skulle jag sätta in pengar och då blev det bussresa till Hammarstrand bank.


Såå vlev vi såå sugna att gå på kondis såå det blev en ssslllliiisssskkkiiiggg ROSA hör och häpna GRODA...


Den smakade faktiskt jordgubb *Ler*

 


Grodor, kan man äta dom



Hade bestämt mig för att på kvällskvisten sitta att sticka på halsduken jag började på, det är fickorna kvar.

Men jag fick något roligare för mig.


Min goa H ingde (tant på 73 år) hon känns som min mormor så jag ääälllssskkkaaarrr verkligen henne.


Hon ringde runt halv 6 och sa -Gör dig färdig så kommer jag och hämtar dig för nu ska vi på stickcafé!


Och vet ni vad, det var det första riktiga stickcafé i Krångede och vi var 7 kvinnor och jag var yngst och så var det uppåt MEN VAD gjorde det jag äällsskkaaadddeee det med...

 Jag kände mig hedrad som blev inbjuden till dessa damer för de har hållit på i flera år och så kommer jag en YNGLING på 40 ÅR *Skratt* Jag tyckte det var så rrroooollliiigggttt...


Hörni, vad jag ääälllsssskkkaaarrr mycket ikväll kan det vara för att det är "Alla hjärtans Dag"

imorgon...


 Lilla sonen har gjort det hjärta som är till vänster, det andra hjärtat har den minsta dottern gjort


Presentation

Här läser ni om en 6-barns Häxmamma där livet verkligen gått upp & ner med trassel av garn & stickningar.

Startblogg

Startblogg.se
Visitkort till bloggen

Fråga mig

20 besvarade frågor

Omröstning

Tycker ni om musik på blogg, hemsidor?
 Ja
 Nej
 Kanske

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Musik

Bloglovin1

Gratis godis


Ovido - Quiz & Flashcards