Häxmamman i Jämtland med sitt vimsiga & stickiga liv

Alla inlägg den 16 februari 2008

Av Häxmamman med - 16 februari 2008 22:06






Nä det är inte det utan när kroppen inte får den sömn den behöver och man ligger natt efter natt och är såååå pigg och man kan inte sova.


Ibland så kommer jag in i dessa perioder då det är värre än någonsin och nu har det varit så illa så jag kanske har sovit ca: 3 timmar per natt men det är inte sammanhängande heller.


Men man skäms för att berätta för andra hur det står till, ni ska veta att jag kunde knappt sova hos kompisar när jag var liten, jag hade ett helvete på gymnasiet för att jag tordes inte somna i mitt ensamma rum på elevhemmet så då blev det att jag låg vaken på natten och när det började att ljusna då somnade jag och ni kan ju gissa hur en del lektioner blev.


Men det senaste året har jag bestämt mig att jag ska inte dölja och skämmas över min mörkrädsla för det är ingens fel men ska man hela tiden dölja det så då kan man aldrig bearbeta det heller...


Men när jag var liten, jag tror många föräldrar gör så nu också, mina föräldrar nonchalerade min mörkrädsla det fanns till och med de som hånade mig i vuxen ålder för den rädla jag visad när jag var liten och då tordes jag inte att tala om att så kännder jag även som vuxen...


Många ggr blev man ledsen för den ironi man fick uppleva för mörkrädlsan men så ska ni veta att jag trärtemot än hur jag hade det min min uppväxt, min misting han är mörkrädd och jag låter han få sova i samma säng som mig om han kommer på natten för han har visat samma tendens som jag och jag tror det är bättre att ge han tryggheten och förståelse så tidigt som möjligt för då kanske mörkrädslan dalar istllet för att bli bestående som min...

 

Nu blev det sådant där allvarligt prat igen, jag kan bara inte låta bli men jag kan tala om att sonen bakade smulpaj och se här vad det blev...

 

God natt på er alla/Kram



Av Häxmamman med - 16 februari 2008 21:33

      Då blev jag färdig med min nya mössa, den blev faktiskt finare än vad jag trodde men det är inte min stil.

Får se om jag kan hitta på något roligt med den och jag hade tänkt att dela med mönstret på den men det kommer nog inte förrän i morgon men det är ullgarn jag har stickat i utom för det blå och gula för jag hade inte något sådant i ull...



Av Häxmamman med - 16 februari 2008 11:34


Här kommer ett nytt stickmönster, en halsduk med fickor och en mobilficka. Klicka på bilderna så kommer du till mönstret...



Presentation

Här läser ni om en 6-barns Häxmamma där livet verkligen gått upp & ner med trassel av garn & stickningar.

Startblogg

Startblogg.se
Visitkort till bloggen

Fråga mig

20 besvarade frågor

Omröstning

Tycker ni om musik på blogg, hemsidor?
 Ja
 Nej
 Kanske

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Musik

Bloglovin1

Gratis godis


Skapa flashcards