Häxmamman i Jämtland med sitt vimsiga & stickiga liv

Alla inlägg den 26 januari 2008

Av Häxmamman med - 26 januari 2008 23:26

Jag blir så ledsen när jag är sjuk, vad tusan kan det snart inte ge med sig. Jag vill bara tala om att om det är så att ni inte hör av mig på några dagar så har jag nog hamnat på sjukhuset...



Var dum som for till Sundsvall idag men ville så gärna komma ifrån, jag känner mig så matt i kroppen det känns som om jag knappt kan lyfta mina armar och ben...Inatt när jag vaknade så kände jag mig så himla konstig jag orkade inte ens att lyfta armen det är en sådan konstig matthet...


Jag ska inte klaga för det finns de som har det värre, men när jag ska kliva upp på morognen, förstår inte att min sambo inte skrattar ihjäl sig för jag ser ut som en stel robbot med armarn rakt fram för att kunna hålla balansen, jag går som om jag va en pingvin och så armarna som en zombie de är för att armarna håller balansen åt mig...


Det gäller att inte vara riktigt pinknödig för då kan det nog hända olyckor och det vill man inte...Näpp nog klagat men ni vet om ni hör nått på ett tag då är det illa, då är jag på sjukhus...


Kram Dockmamman

Av Häxmamman med - 26 januari 2008 23:04




Vill visa upp min yngsta son A och vad ska man säga kompissyskon, de är så nära så de är som syskon..

Flickan och den gosse hon håller i knä det är de två som jag har fått varit stand in på förlossningen då pappan inte kunde närvara...


Jag är så stolt och glad att jag fått vara med och se när de tar sitt första andetag och klippa navelsträngen...


När jag var med på flickans födsel när det var dags att klippa navelsträngen så höll jag faktiskt på svimma då kände jag att måtet var rågat *ler*



Kram till alla mina 6 barn och 2 bonusbarn

Av Häxmamman med - 26 januari 2008 22:54



Min lilla brandman, han köpte en brandmansdräkt på barnens hus i Birsta idag och jag hittade jättebraiga grejer som min yngsta dotter J ska få i födelsedagspresent om jag klarar mig från att ge hon den i tid..


Det är nått man kan göra egen musik på och sjunga, ska förklara bättre i morgon men det sänktes från 2000 till 250kr...


Inte jämt man gör fynd, köpte skridskor till lille sonen och så blev det en hel del ljuslyktor som jag ska hänga på uteplatsen...


Jag köpte dom på Jysk, hittade fina påslakan men blev vrång för de normalstorlekarna kostade lika mycket på de som var större fast de var rea på båda samma motiv, då brydde jag mig inget mer...


Var åt på Jade Garden, vi tycker väldigt mycket om Kinamat och vi har varit på många resturanger och jade Garden är den bästa...


Börjar bli lite trött har fortfarande känning åt hjärtat...

Ha det så gott...


Av Häxmamman med - 26 januari 2008 00:35


 


Hur lika kan inte barndom vara men ändå så blir man olika i vuxenlivet, vad konsekvenser av övergrepp, misshandel, drogmissbruk ger för någon uppväxt...

Varför ska livet vara så allvarligt, sorgligt och man ska måsta kämpa upp sig till det soliga igen bara för att åka ner igen...


Kan inte sova, sitter bara och tänker, har nyss haft besök av en kvinna som varit missbrukare och uteliggare i över 20 år...


Jag gav henne ett brev för e jul som hon kom idag och frågade om jag verkligen menade det jag skrivit.

-Ja, sa jag och jag menar att det kommer direkt från hjärtat för hon betyder väldigt mycket för mig, jag vet inte varför men det är något speciellt med denna kvinna...


Jag kan vara mig själv jag behöver inte låtsas som att jag är en annan, jag vet att hon inte skvallrar, hon är en riktig vän som alla behöver.


Hon grät över mitt brev för att jag var så snäll, jag skrev bara att jag var rädd om henne och att om hon blev sjuk (det gick magsjuka då) att det fanns i påsen lite saker att kurera sig med ex blåbärsoppa, cola mm...


Gör man inte sådana saker till människor tillhör inte det mänskligheten? Ikväll berättade hon om sin uppväxt innan hon blev adopterad det var så fruktansvärt, men sedan fick hon det bra med sina nya föräldrar ändå började hon att missbruka, men hon vet inte varför...


Men hon berättade även saker som hände henne när hon var i dessa kretsar det var mord, misshandel mm...


Att de kunde överleva att de inte var rädda, men hon säger att sådana känslor försvinner eftersom...


Jag vill faktiskt sända henne varma kramar från mig till henne




Presentation

Här läser ni om en 6-barns Häxmamma där livet verkligen gått upp & ner med trassel av garn & stickningar.

Startblogg

Startblogg.se
Visitkort till bloggen

Fråga mig

20 besvarade frågor

Omröstning

Tycker ni om musik på blogg, hemsidor?
 Ja
 Nej
 Kanske

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2008 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Musik

Bloglovin1

Gratis godis


Skapa flashcards