Häxmamman i Jämtland med sitt vimsiga & stickiga liv

Alla inlägg den 8 januari 2008

Av Häxmamman med - 8 januari 2008 23:44


GJORDE DU NÅGONTING SOM DU ALDRIG GJORT FÖRUT:
Jag öppnade en sommarbutik (Hantverksbutik)

HÖLL DU DINA NYÅRSLÖFTEN:
Har nog inga mer än att tänka på mina nära och kära och även lära mig att man kan inte eller måste inte tycka om alla människor..



BLEV NÅGON AV DINA VÄNNER FÖRÄLDRAR I ÅR:
Ja, där jag deltog som stand in istället för pappan.



DOG NÅGON SOM STOD DIG NÄRA:
Nej



VILKA LÄNDER BESÖKTE DU:

Inga



FINNS DET NÅGONTING DU SAKNADE 2007 SOM DU VILL HA 2008:
Ja, respekt och äkta vänskap från en del människor som man trodde var nära...



VILKET DATUM FRÅN 2007 KOMMER DU ALLTID ATT MINNAS:
1Januari 2008 då fick jag uppleva en fasa som kunde slutat illa.



DIN STÖRSTA FRAMGÅNG 2007:
Jag har börjat leva ett liv som jag vet ska göra att jag lever ett bra liv de åren man har kvar (dom orden står för mig, det är bäst för mig och ingen annan om man inte vill förståss)



STÖRSTA MISSTAGET:
Att ha ett 40-års kalas



HAR DU VARIT SJUK ELLER SKADAT DIG:

Jag har problem med cirkulationen så mina fötter och händer är sämre än vanligt, det har blivit p.g.a det mer känning åt hjärtat :-(



VAD SPENDERADE DU MEST PENGAR PÅ:
Barnen i förtsta hand och sedan är det garn åter garn



GJORDE NÅGONTING DIG RIKTIGT GLAD:
Min sambo, barnen...

MUSIK SOM ALLTID KOMMER ATT PÅMINNA DIG OM 2007?
Vet inte jag lyssnar på all musik utom jazz och blues


VAR DU GLADARE ELLER LEDSNARE JÄMFÖRT MED TIDIGARE ÅR:
Jag har varit ledsnare för jag har kämpat mycket för sjukdomen



VAD ÖNSKAR DU ATT DU HADE GJORT MER:
Ja, kankse gå någon kurs där man kan lära sig att förstå att man är lika värd som alla andra här på jorden och lära sig att säga som det är istället för att bara gå som katt runt het gröt, bättre att kunna säga som det är och ta konsekvenserna därefter.



BLEV DU KÄR:
Jaaaa, jag är med förälskad än någonsin i min sambo som hjälper mig och får mig att förstå att jag duger att det är inte bara mig det är fel på.



VAD ÖNSKAR DU ATT DU HADE GJORT MINDRE:
Jag önskar att jag inte skulle bry mig i så mycket om vad folk ibland gör för att såra andra för till slut så sårar man tillbaka.



HUR TILLBRINGADE DU JULEN:
Hemma hos svärmor, svåger och hans familj..



FAVORITPROGRAM PÅ TV:

Tittar inte på tv



HATAR DU NÅGON NU SOM DU INTE HATADE I BÖRJAN AV 2007:
Nej, jag hatar inte människor men jag kan hatar hur en del beter sig mot sina medmänniskor.


BÄSTA BOKEN DU LÄSTE:
Det är många så jag kan inte svara på det



STÖRSTA MUSIKALISKA UPPTÄCKTEN:
När mina barn försöker lära sig att joddla



NÅGOT DU ÖNSKADE DIG & FICK:
Önskade mig en bärbar dator till 40 årspresent och fick det.



NÅGOT DU ÖNSKADE DIG MEN INTE FICK:
Nej



BÄSTA FILMEN:
Vet inte



VAD GJORDE DU PÅ DIN FÖDELSEDAG:
var i gula villan och gjorde smörgåstårta och släkt och vänner kom



FINNS DET NÅGONTING SOM HADE GJORT 2007 BÄTTRE:
Vet inte



HUR SKULLE DU BESKRIVA DIN STIL 2007:
Som vanligt



VAD FICK DIG ATT MÅ BRA:
Min sambo,mina barn, faster, pappa och hans familj och vänner



VILKEN KÄNDIS VAR DU MEST SUGEN PÅ:
Ingen bara patetiskt att sukta efter nått man inte kan få...



VILKEN POLITISK DEBATT ENGAGERADE DIG MEST:
Jag är inte intresserad av politik, så, ingen!



VEM SAKNADE DU:
Min kompis Kjell som dog -05



BÄSTA NYA MÄNNISKORNA DU TRÄFFADE:

Johanna med familj



EN VÄRDEFULL LÄXA DU LÄRT DIG I ÅR:
Att jag har samma värde som alla andra



Vore roligt om ni andra bloggare svarade på dessa frågor


Kram från mig

Av Häxmamman med - 8 januari 2008 20:48


Min äldsta dotter P har alltid varit en speciell liten tjej har alltid stått undan för andra och valt det sämsta till sig själv för att göra andra nöjd och glad.


Hon är lik mig i mycket, grejer t.ex, jag berätta att när hon var ca: 5år så var det sommarmarknad där jag nu bor och då hade leksaksaffären utförsäljning på leksaker och man kunde välja 5 för 100 tänk att det var för 15 år sedan.


Min dotter väljer knipnallar som i princip kostade 20 kr st och jag tjatade och tjatade om att ta dyrare och större leksaker..


Gissa vem som fick ge sig *Ler*


Jo jag förståss så P gick hem med 5 knipplnallar.


Min dotter pratar om Anorexia och är själv rädd för att få det och det kan jag förstå och på sätt och vis tycker jag att hon ska vara rädd och på det viset hålla sig från denna farliga sjukdom...


Min kära dotter och alla andra som har ätproblem sök hjälp med ätstörningr..


jag älskar dig min lilla gumma Loppido och är rädd om dig..

Av Häxmamman med - 8 januari 2008 08:40


 

Jag läste artiklarna i Expressen om RS-virus och fann den här Lucas 6 mån dog av vanligt virus.

Jag vill ge er kramar och jag tänker på er, jag kan känna känslan av er sorg som ni drabbats av.

Jag har pratat med småbarnsföäldrar om att försöka att inte var uppe i så stora folksamlingar för just det här viruset.

Jag har en dotter idag som är tio år och hon var så nära att dö för oss i RS-virus när hon var tre månader. Hon föddes två dagar innan beräknad tid och vägde 3200gr.


Jag har äldre barn och på det viset så blev det lucia med revy och så varje år gick jag på juldans på självaste julskyltningen med barnen varje år.

Jag läste om viruset så jag bestämde mig för att inte åka till staden för att julhandla utan det fick min förra man göra så han tog med sig de större barnen dagen före julafton.


Jag märkte på min dotter att hon mådde inte så bra men vi alla andra var frisk, så jag sökte till Bvc några dagar innan jul och där får vi se at hon gått ner men de tycker inte att det var så överhängande.


Men jag märkte att hon orkade inte att äta och jag fick väcka hon hela tiden, jag ringde dr men de tyckte jag skulle avvakta eftersom hon inte hade någon feber, på julaftonsmorognen vaknade jag och blev väldigt orolig för J hade inte vaknat något på hela natten och när jag klev upp så hade hon inte heller kissat.

Men jag lyckades att pyttsa i henne vätska med en sked och sedan blev det full rusch med släktingar som kom från långväga håll.

Vi var alla oroliga men vi satte oss för att fika innan Kalle Anka (efter det kommer tomten) men jag fick bara en instinkt att kliva upp och titta i vagnen och då ligger min lilla dotter och tittar upp itaket, hon reagerar inte och hennes andning var så svag


Vi skyndade oss att ringa ambulansen som kom sanbbt, satte dropp och syrgas på henne, körde med blåljus och syrener de tio mil till sjukhuset.

Hon reagerade inte ens på att de stack med nålar och han i ambulansen sade till både mig och chauffören att det var allvarligt och bråttomt.


När vi kom in till sjukhuset så mötte de upp oss i ambulanshallen de sprang iväg med min dotter medans en kvinna tog hand om mig.

Efter ca: 1 timme fick jag komma in till min dotter som låg då på intensiven med slangar överallt man så knappt henne och de talade om att det var väldigt allvarligt, jag grät av förtvivlan och kontaktade min dåvarande man och de övriga i huset.


Efter tre dagar var hon så stabil så vi fick flytta till barnavdelningen och där var det fullt med barn som hade viruset så de fick flytta ihop flera i samma rum för slussrummen räckte inte, men jag och min dotter fick ett eget rum för det var många barn som skrek och hostade väldigt mycket och hon behövde lugn och ro.

Hon hade syrgas, sondmatades, dropp, en massa apparater som tjöt och pep och så kunde hon inte hosta upp slämmet själv så de fick suga henne i flera omgångar hela dygnet.

Men hon reagerade inte på vad de än gjorde med henne, efter ytterliggare någon dag då sade dr till mig att han trodde att faran var över nu och att hon skulle klara sig för hon hade börjat reagera och åtmindstonde titta på oss men skrek gjorde hon inte.


Men på nyårsnatten som ett under så vaknade hon till riktigt men rörde sig inte låg bara och tittade på mig när jag grät av lyckan och sorgen och chocken över vad som kunnat hänt.


Vi fick åka hem då det gått 14 dagar och efter det så har jag fått ett ytterliggare barn och det har gått bra, men jag satt och tänkte på det här med RS det var år 97 och det började 07 det är en tioårsperiod emellan visst är det underligt, tanken bara slog mig..

Jag sänder alla som blivit och är och som kanske blir drabbad en stor kram och många omtankar till er/Dockmamman i Jämtland

Presentation

Här läser ni om en 6-barns Häxmamma där livet verkligen gått upp & ner med trassel av garn & stickningar.

Startblogg

Startblogg.se
Visitkort till bloggen

Fråga mig

20 besvarade frågor

Omröstning

Tycker ni om musik på blogg, hemsidor?
 Ja
 Nej
 Kanske

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2008 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Musik

Bloglovin1

Gratis godis


Skapa flashcards