Häxmamman i Jämtland med sitt vimsiga & stickiga liv

Alla inlägg den 17 december 2007

Av Häxmamman med - 17 december 2007 08:56




Jag, Dockmamman gör en bekännelse, mode vad är det för mig? Jag har aldrig haft något modetänkande. Inte sitter jag och stickar och tänker om det är mode eller inte, inte sitter jag och stickar för att skådespelare stickar och att just nu så är det sååå populärt att sitta på bussen till jobbet och sticka, -Då är man inne, ett modefreak mm..



Vad är jag och många andra som har stickat i flera år? Det är något som jag har funderat på när jag har suttit och tittat på bilder i skvallertidningar där Julia Roberts och Breatny Speers sitter med sina stickningar mellan filmtagningarna.

Inte är det någon som knäpper kort på mig när jag stickar ett varv och hänger upp något klädesplagg, stickar nått varv osv osv... Eller jag sitter i väntrummet till dr och tappar maskor så jag har råkat repat upp hela stickningen där på Hc.

Och inte bryr jag mig heller för jag älskar att sticka vare sig det går ur modet eller inte/Dockmamman

Mitt mode

För mig är höstens mode stora koftor. caper. Mössor i alla dess olika modeller (helst stora och pylsiga). Vantar som är stora och det ska vara flätor eller dylikt.

Mode jag hoppas på

Det är då för mig dessa löskragar som jag kan sätta på huvudet med pannband det tyckte jag var snyggt.

Hm undra vilken tid jag lever på är jag alldeles ute och cyklar, fast egentligen så är det väl upp till var och en vad man tycker om och inte och det här tycker jag om..

Ha det gott..

Det vore roligt om ni skrev en liten rad och talar om vad mode är för er

Presentation

Här läser ni om en 6-barns Häxmamma där livet verkligen gått upp & ner med trassel av garn & stickningar.

Startblogg

Startblogg.se
Visitkort till bloggen

Fråga mig

20 besvarade frågor

Omröstning

Tycker ni om musik på blogg, hemsidor?
 Ja
 Nej
 Kanske

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Musik

Bloglovin1

Gratis godis


Ovido - Quiz & Flashcards